تاريخ : شنبه 22 مهر 1396برچسب:, | 16:15 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: هر تهدید دشمن را با تهدید پاسخ می دهیم و هر کس قصد تجاوز به کشور را داشته باشد، سیلی محکمی از ما خواهد خورد.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار فرماندهان سپاه آذربایجان شرقی با وی در بیت افزود: جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه ملت در چهار دهه گذشته توطئه های گوناگون آمریکا را خنثی کرده است و اکنون این قدرت را دارد که ترامپ؛ رییس جمهوری خودکامه آمریکا را هم به فهرست روسای جمهور ناکام این کشور بیافزاید .
وی به سخنان مضحک ترامپ در مورد سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: به یقین سپاه بی هیچ هراسی، همانند شهید حججی ها با جان و دل از کیان ایران اسلامی و حریم اهل بیت (ع) دفاع و پاسداری می کند .
وی هدف اصلی دشمنان از ارعاب و تهدید کشورمان را جلوگیری از توسعه دین مبین اسلام در دنیا عنوان کرد و گفت : دشمن غافل است از اینکه با فشار بیشتر، روحیه استقامت و استکبارستیزی در ایرانیان افزایش می یابد از این رو همچون همیشه در پیشبرد اهداف خود ناکام خواهد ماند .
فرمانده سپاه عاشورا هم هدف از این دیدار را تجدید میثاق با آرمان های شهدا و فرماندهی معظم کل قوا اعلام کرد و گفت: پیام آشکار و قاطع ما از این گوشه کشور به دشمنان انقلاب این است که بدانند ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم .
سردار کریمیان افزود: سال هاست چهره به چهره با استکبار جهانی در نبردیم و تجربه انقلاب اسلامی، نبرد با گروهک های منافق، لیبرال ها، میانه رو ها، عافیت طلب ها، محافظه کاران و رژیم بعث عراق را در کارنامه داریم .
وی به سخنان احمقانه ترامپ در مورد سپاه ، انقلاب اسلامی و اقداماتی که می خواهند برای محدود کردن سپاه انجام دهند هم اشاره کرد و گفت: تا وقتی ما پاسداران در میدان حاضریم، احدی نمی تواند به اساس انقلاب و ارزش های آن صدمه بزند و اسرائیل باید هر لحظه از وجود سپاه پاسداران، احساس ناامنی و ترس کند .

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه 21 مهرماه 1396 تبریز به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی و امام جمعه محبوب تبریز

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه 14 مهرماه 1396 تبریز به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی و امام جمعه محبوب تبریز

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

اقامه نماز ظهر عاشورا توسط امام جمعه محبوب تبریز(فیلم)

3



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سخنان احمقانه ترامپ، باعث افزایش عزت و اقتدار ایران اسلامی و سپاه پاسداران در کل جهان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، حجت‌ الاسلام سید محمدعلی آل‌ هاشم در حاشیه همایش گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی و در بازدید از نمایشگاه کاریکاتو « ترامپیسم» افزود: حرکت احمقانه ترامپ نه تنها نتوانست سپاه را از محبوبیت اندازد بلکه محبوبیتش را بین مردم چندین برابر کرد.

وی خاطر نشان کرد: سخنان بیهوده ترامپ باعث شد همه سلایق کشور مقابل ترامپ متحد شوند و پیرو رهبری برای مقابله با دشمن از هیچ چیز هراس نداشته باشند.

امام جمعه تبریز همچنین گفت: ترامپ نظام اسلامی و نهادهای انقلابی و قانونی را مورد تهدید و تحریم قرار داده است ولی مردم ایران و آذربایجان بعد از انقلاب در صحنه‌های مختلف نشان داده اند که هر جا تحریم و تهدید بیشتر شود، انسجام بیشتر شده است.

آل هاشم اظهار داشت: همچنان که از طریق هنر می توان شعائر دینی و انقلابی را منتقل و در جامعه نهادینه کرد به همان زبان نیز می توان با استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و ترامپ برخورد کرد.

وی با بیان اینکه هنرمندان رسالت و  وظیفه سنگینی در این خصوص دارند، گفت: تمامی هنرمندان بایستی در این زمینه ورود کنند و نه تنها کاریکاتوریست ها بلکه نویسندگان و شاعران و نیز فیلمسازان و ... با خلق آثار ارزشمند هنری شان، چهره منفور و منحوس آمریکا و اسرائیل و نوکران و مزدوران شیطان بزرگ را به جامعه معرفی کنند

 



تاريخ : سه شنبه 24 مهر 1396برچسب:, | 17:55 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بدنبال اظهارات خود در نماز جمعه هفته گذشته مبنی بر مرمت تندیس های پارک مفاخر تبریز امروز از این پارک بازدید کرد.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وی را در این بازدید ایرج شهین باهر شهردار منتخب تبریز و جمعی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی همراهی کردند.
امام جمعه تبریز در خطبه های هفته گذشته نماز جمعه با تاکید بر انجام ورزش های سالم و صحیح و مرمت تندیس های پارک مفاخر تبریز و وعده بازدید از پارک مفاخر تبریز به منظور تسریع در مرمت تندیس ها و نیز زیباسازی پارک را داده بود.
شهردار منتخب تبریز در این بازدید گفت: امیدواریم با همکاری اداره‌کل اوقاف، پارک زیبای طوبی را در خدمت استفاده مناسب شهروندان قرار دهیم.
ایرج شهین‌باهر خاطر نشان کرد: پارک طوبی سال‌ها پیش، با همت شهرداری تبریز احیا شد و پس از بحث‌های مربوط به مالکیت پارک، با رای مرجع قضایی در خدمت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که مطابق رای قانونی، شهرداری تبریز از سال 1392 تنها عهده‌دار فضای‌سبز پارک است،افزود: متاسفانه بخش‌هایی از پارک، وضعیت نامطلوبی دارد و همین امر موجب شد با تاکید حضرت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین آل‌هاشم، سامان‌دهی پارک در دستور کار شهرداری تبریز قرار بگیرد.
شهردار منتخب تبریز ادامه داد: مصمم هستیم با هماهنگی اداره‌کل اوقاف، در آستانه رویداد تبریز ۲۰۱۸، این پارک را سامان‌‌ داده و در خدمت استفاده مطلوب شهروندان قرار دهیم.
وی با اشاره به این‌که پارک طوبی، آرامگاه مشاهیر مهمی از قبیل باقرخان، آیت‌الله شهیدی، مرحوم حاج‌رضا طوبی و استاد نخجوانی است، افزود: بخش‌های جنبی و کاربردهای متنوع پارک طوبی، باید به تناسب جایگاه فاخر پارک، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که این امر نیازمند همکاری مجموعه اوقاف استان است.
شهین‌باهر با اشاره به نزدیکی رویداد تبریز 2018 خاطر نشان کرد: اهداف مهم تبریز ۲۰۱۸ با اختیارات محدود شهرداری نمی‌تواند به ثمر برسد و از این رو همکاری و نقش‌آفرینی عموم دستگاه‌های اجرایی ضروری است.
بوستان مفاخر تبریز یا بوستان طوبائیه، یکی از بوستان‌های تبریز است که در محلهٔ آبرسان و در حاشیه کمربندی آزادی واقع و 15 هزار متر مربع مساحت دارد.
محل این پارک و مسجد طوبی که در کنار پارک واقع شده است، قبلا به باغ بزرگی اختصاص داشت که به حاج رضا طوبی از بازرگانان تبریز تعلق داشت.
وی بعدها با وقف باغ خود را به گورستان طوبائیه تبدیل می‌کند در این آرامگاه، تنی چند از مشاهیر آذربایجان از جمله، باقرخان، آیت‌الله میرزا فتاح شهیدی، رضا طوبی و محمد نخجوانی دفن شده‌اند.
در حال حاضر، این گورستان به 'پارک مفاخر' تبدیل شده و بخشی از این پارک به یادمان مفاخر آذربایجان اختصاص داده شده است.

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از اقتدار سپاه پاسداران در هراس هستند، گفت: ملت ایران ‌در برابر ‌تهدیدهای دشمنان ‌هرگز کوتاه نخواهند آمد‌.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه تبریز عصر امروز در پی سخنان نابخردانه ترامپ با تعطیلی کلاس درس خود شعار مرگ برآمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ برترامپ سر دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در اجتماع طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه تبریز با اشاره به اینکه این یاوه گویی‌های سردمداران سلطه تازگی ندارد افزود: این سخنان بی‌ارزش و سخیف هیچ تأثیری در اراده آهنین ملت ایران ندارد و ایران اسلامی در برابر این تهدیدها هرگز کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: ترامپ می‌خواهد با این رفتارها به ایران فشار بیاورد تا کشورمان را به پای میز مذاکره بکشاند اما خیال باطل دارد.

امام جمعه تبریز همچنین با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره محبوب قلوب همگان است ادامه داد: سپاه پاسداران در مقابل دشمنان اسلام ایستاده و مایه اقتدار کشور است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از اقتدار سپاه پاسداران در هراس هستند، گفت: آنها حامی و تربیت کننده داعش و تمامی تروریست‌ها هستند و سپاه سد محکم در برابر این تکفیری‌هاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان خاطر نشان کرد: سپاه همواره مورد حمایت رهبری، مردم و مسئولان است چون این قدرت بزرگ حامی آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) و رهبری بوده و خواهد بود.

به گزارش تسنیم در پایان این تجمع، شرکت کنندگان با قرائت بیانیه‌ای یاوه گویی‌های اخیر ترامپ را محکوم کردند.



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سخنان بی‌اساس و گستاخانه ترامپ نه تنها در روحیه مردم و دولتمردان ایران تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از  پایگاه خبری پلیس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در جمع کارکنان پلیس آگاهی استان، اظهار داشت: نیروی انتظامی با تمام توان و رشادت کامل از امنیت کشور و مردم محافظت می‌کند و هیچ سازمانی به اندازه ناجا در مقابل چشم مردم قرار نداشته و به همین علت ناجا مایه سربلندی نظام است.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص عملکرد ناجا، گفت: تأمین امنیت مردم، زمینه ساز تأمین آبروی نظام و ناجا در کنار سایر نیروهای مسلح در واقع آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی به کشف علمی جرایم تاکید کرد و افزود: الحمدلله پلیس ایران، پلیسی توانمند، علمی و مجهز به تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته است و در این بازدید به وضوح این توان علمی را مشاهده کردیم.

امام جمعه تبریز پلیس آگاهی را پناهگاه افراد مظلوم عنوان کرد و گفت: فردی که مالش به سرقت رفته با هزار امید و آرزو به پلیس آگاهی پناه می‌آورد، ازاین رو رسیدگی به امور مظلومان باید در رأس کار و سرلوحه کارکنان پلیس آگاهی باشد.

وی به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا نیز اشاره و تصریح کرد: سخنان بی‌اساس و گستاخانه ترامپ نه تنها در روحیه مردم و دولتمردان ایران تاثیر منفی نخواهد گذاشت بلکه باعث می‌شود مردم ایران و تمام نهادها و ارگان‌های دولتی کشور بیش از پیش باهم متحد شده و انسجام و وحدت داخلی کشور محکم‌تر و ان‌شاءالله بعد از چهار سال یا نهایتاً هشت سال ترامپ به لیست رؤسای ناکام آمریکا اضافه خواهد شد.

امام جمعه تبریز در پایان با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح و به خصوص نیروی انتظامی در دل مردم جا داشته و برای مسوولان، عزیز و محبوب هستند، از مدیریت و درایت سردار حسن خانی  فرمانده انتظامی استان و کارکنان تلاشگر انتظامی به ویژه پلیس آگاهی تقدیر کرد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار سرهنگ صابر عباس زاده رئیس پلیس آگاهی استان گزارش مختصری از عملکرد پلیس آگاهی استان ارائه و امام جمعه تبریز از بخش‌های مختلف پلیس آگاهی همچنین از نمایشگاه نسیم آگاهی استان نیز بازدید کرد.



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تبریز اظهار کرد: شایعه سازی علیه رئیس قوه‌ی قضائیه که توسط برخی رسانه‌های معلوم الحال منتشر شده، کذب محض است؛ هر فردی که در راستای حفظ انقلاب اسلامی ایران تلاش می‌کند، مورد هجمه‌ی تبلیغاتی دشمن قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری موج، نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه‌ی تبریز تاکید کرد: اتهامات وارده به رئیس قوه‌ی قضائیه کذب محض است و مسئولان و رسانه‌ها باید نسبت به این توطئه‌ها آگاه باشند.

 

حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تبریز اظهار کرد: شایعه سازی علیه رئیس قوه‌ی قضائیه که توسط برخی رسانه‌های معلوم الحال منتشر شده، کذب محض است؛ هر فردی که در راستای حفظ انقلاب اسلامی ایران تلاش می‌کند، مورد هجمه‌ی تبلیغاتی دشمن قرار خواهد گرفت. 

 

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور ترکیه با رهبر معظم انقلاب، گفت: در این دیدار ضمن اشاره به لزوم افزایش همکاری‌های بین دو کشور و مسائل جهان اسلام، به مسئله‌ی مهم استقلال کردستان عراق پرداخت شد و هدف از استقلال کردستان عراق، ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه و وسیله‌ای برای اختلاف است؛ بنابراین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این خصوص باید از سوی مراجع و مسئولان ذی ربط مورد توجه قرار گیرد. ترکیه اکنون متوجه سیاست و راه درست ایران شده و هم راستا با ایران پیش می‌رود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: انتصاب استاندار قبلی آذربایجان شرقی به سمت معاون سیاسی وزیر کشور و همچنین انتصاب خدابخش به عنوان استاندار آذربایجان شرقی را تبریک می‌گوییم و امیدواریم به دور از شائبه‌ی سیاسی برای توسعه‌ی استان و کشور تلاش کنند.

 

امام جمعه‌ی تبریز با قدردانی از عزاداران حسینی در دهه‌ی اول محرم تاکید کرد: دهه‌ی اول سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با حضور پرشور مردم حسینی استان و با همکاری تمامی دستگاه‌های ذی ربط در امنیت کامل برگزار شد و پاکبانان وابسته به شهرداری نیز در این ایام نهایت تلاش خود را کردند. مردم جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز باشکوه‌ترین عزاداری محرم را در طول چندین سال گذشته داشتند.

 

وی با اشاره به هفته‌ی نیروی انتظامی بیان کرد: برخلاف توطئه‌های دشمنان، به همت تلاش نیروهای انتظامی، ایران امن‌ترین کشور منطقه است. نام پلیس هرقدر برای متخلفین وحشت آور باشد، به ارمغان آورنده‌ی اطمینان و امنیت برای مردم است.

 

وی با قدردانی از جهادگران عرصه ی بهداشت و سلامت در دامپزشکی استان افزود: کنترل بهداشت عمومی جامعه و برخورد با متخلفین بهداشتی از جمله وظایف این ارگان می‌باشد و لازم است تا مردم در انجام واکسیناسیون دام‌ها با اکیپ‌های دامپزشکی در روستاها همکاری کنند.

 

وی بیان کرد: 15 مهر به نام "روز روستا و عشایر" نام گذاری شده و جمعیت عشایر استان ما نیز زیاد است و 20 درصد محصولات لبنی در استان ما را عشایر تامین می‌کنند.

 

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به "روز سالمندان" گفت: تکریم سالمندان در گذشته از وضعیت بهتری نسبت به الان برخوردار بود و فرزندان و جوانان باید توجه بیشتری به پدر و مادر خود نشان دهند.

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی آرامش و امنیت امروز را نتیجه ایستادگی شهدا، آزادگان و ایثارگران دانست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی،به مناسبت روز تجلیل از اسرا و مفقودان در دیدار با سه تن از آزادگان تبریز ،آرامش امروز با ایستادگی ایثارگران که بیشترین مدت اسارت را داشتند خاطرنشان کرد: آزادگان در ایام خفقان اردوگاه های صدام و شکنجه های سخت هم عزاداری های محرم را تعطیل نکردند.
وی نقش حجت الاسلام ابوترابی را در اردوگاه های آزادگان را بسیار برجسته عنوان کرد و افزود: حضور این مرد در اردوگاه های اسرا ضمن تقویت ایمان و اراده آزادگان، برای آنها قوت قلب بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: همه ما از ایستادگی اسرا درس میگیریم و باید مقام بلند این آزادگان گرامی داشته شود.
صمدیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجانشرقی ، هم در این دیدار گفت : در استان بیش از ۱۹۰۰ آزاده داریم.

در این دیدار ، آزادگان با بیان خاطرات خود و چگونگی شکنجه بعثی ها، از ایستادگی آزادگان در دفاع از اسلام و انقلاب در قلب خاک دشمن سخن گفتند.

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  شیفتگان و سوگواران اباعبد الله الحسین (علیه السلام ) در استان آذربایجان شرقی با تأسی به مولای خود با اقامه نماز اول وقت ظهر عاشورا ، اهمیت این فریضه را به نمایش گذاشتند .

عزاداران حسینی که از نخستین ساعات بامداد با حضور در دسته های عزاداری و تکایا و مساجد بر سر و سینه زنان ، عاشورای حسینی را زنده نگهداشتند بافرا رسیدن اذان ظهر نماز جماعت را در صفوف فشرده و به هم پیوسته اقامه کردند.
نماز ظهر عاشورا در تبریز هم به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و با شرکت خیل عزاداران حسینی اقامه شد.
 
 
 
 
 

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :



تصویری از نماینده امام خامنه ای در آذربایجان شرقی/ مراسم عزاداری پنجم محرم در بیت امام جمعه تبریز



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انتظارات خود را از استاندار جدید آذربایجان شرقی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم بعد از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی گفت: متقارن شدن این تغییر مدیریتی در استان با ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) را به فال نیک می‌گیریم و از آن حضرت برای موفقیت مدیران استان مدد می‌جوییم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: از خدمات ارزشمند دکتر جبارزاده در مدت مسئولیت‌شان در این استان تقدیر و تشکر می‌نمایم و از انتصاب ایشان به سمت معاونت سیاسی وزارت کشور، به مجموعه وزارت کشور تبریک می‌گویم.

وی اعلام کرد: اعتقاد دارم تعاملی که آقای جبارزاده با حوزه‌های علمیه، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و... کشور خواهند داشت در جایگاه معاونت سیاسی وزارت کشور، مثمر ثمر خواهند بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اظهار کرد: تبریک عرض می‌کنم برای حضور دکتر خدابخش استاندار جدید آذربایجان شرقی. تدبیر وزارت کشور بر این بوده است که از استانداران شاغل و غیربومی‌ها استفاده کند و ما  بر این انتخاب ارج می‌نهیم و امیدواریم حضور ایشان در استان مفید باشد.

وی همچنین بیان کرد: باتوجه به آشنایی که آقای خدابخش با این استان داشته‌اند و سمت‌هایی از جمله سرپرستی استانداری و معاونت سیاسی و... را در این استانن تجربه کرده‌اند، بیش‌تر منتظر موفقیت ایشان در سمت جدیدشان هستیم.

امام جمعه تبریز انتظارات خود را از استاندار جدید آذربایجان شرقی این‌گونه تشریح کرد: از استاندار جدید آذربایجان شرقی انتظار داریم که در ارتباط با ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله جدی با تهاجم فر هنگ غرب مسئولین فرهنگی، استان را تقویت کنند. روحیه انقلابی‌گری باید بین جوانان تقویت شود.

وی اضافه کرد: تلاش برای فراهم‌سازی زمینه اشتغال و ازدواج جوانان، مقابله جدی با قاچاق مواد مخدر و پدیده اعتیاد، تلاش برای حفظ و احیا محیط زیست مخصوصا دریاچه ارومیه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان، پیشبرد بحث اقتصاد مقاومتی، رفع بیکاری در بین جوانان انتظارات ما از استاندار جدید است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم عنوان کرد: در برخی مسائل مثل کارخانه بلبرینگ‌سازی استان مشکلاتی داریم که کارگران حقوق نگرفته‌اند. باید با همدلی مسئولان مشکلات این‌ها حل شود. میدان دادن به جوانان از دیگر اقداماتی است که انتظار داریم استاندار جدید انجام دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همدلی و هم‌صدایی امیدواریم آقای خدابخش بتوانند در این استان حساس موفق باشند. ما وظیفه خود می‌دانیم که از تمام مسئولان استان حمایت کنیم.

 

اخبار مرتبط با موضوع:

خبر آنلاین : خواسته‌های امام جمعه تبریز از استاندار آذربایجان شرقی/ معضلات بیکاری و واحدهای تولیدی استان حل شود



تاريخ : دو شنبه 2 مهر 1396برچسب:, | 17:29 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، با تاکید بر اهمیت عزاداری های مردمی برای سیدالشهدا (ع)، افزود: این عزاداری ها باید در ساعات مقرر برگزار و در آن مسایل خرافی و ترویج برخی موارد شبهه انگیز راه پیدا نکند.


وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، اظهار کرد: فرهنگ سازی در این خصوص یک ضرورت است و باید سیاست هایی اتخاذ شود که با تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ همگانی، بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرده وگرنه هرچقدر به تذکرها اکتفا کنیم آن چنان که باید و شاید موفق نخواهیم بود.
آل هاشم اضافه کرد: راهکارهای تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی در جامعه باید تدوین و بررسی شود و این امر میسر نمی شود مگر اینکه از خود، خانواده های خود و ادارات آغاز کنیم و پس از آن به جامعه تسری دهیم.
وی از وضعیت بدحجابی در برخی بیمارستان های دولتی و غیردولتی و شرکت های هواپیمایی انتقاد کرد و گفت: باید در این مورد تدبیری اساسی اندیشیده شود.
امام جمعه تبریز بر لزوم توجه به پژوهش در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: باید توجه داشت که تنها بدحجابی منکر جامعه نیست و انتظار دارم معروفات و منکرات سیاسی جامعه توسط تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی در حوزه های مربوطه مورد کنکاش قرار بگیرد.



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که در برخی ادارات شاهد منکراتی هستیم که مردم را آزرده خاطر می کند، گفت: بهتر است مصادیق معروفات و منکرات سیاسی و اجتماعی تبیین شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز (۲ مهر) در نشست اعضای ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اگر نظارت، بازرسی و اشراف بر نحوه کار ادارات و سازمان‌های دولتی بیشتر شود، دیگر شاهد برخی منکرات نخواهیم بود.
وی با بیان این‌که منکرات تنها در مسائل اخلاقی و یا مواردی همچون حجاب خلاصه نمی شود، خاطرنشان کرد: گاه در برخی ادارات شاهد منکراتی هستیم که مردم را آزرده خاطر می کند، البته در مقابل معروفاتی نیز داریم که می‌تواند به عنوان الگو برای مسؤولان و کارگزاران نظام معرفی شوند.
امام جمعه تبریز با تأکید بر ارایه مصادیق معروفات سیاسی و اجتماعی در جامعه و تبیین منکرات سیاسی گفت: انتظار داریم؛ سازمان‌ها، نهادها و ادارات دولتی باید خود در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیشقدم شوند. متأسفانه شاهد برخی اظهارات دور از اخلاق در محافل سیاسی هستیم که مصداق منکر هستند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که متأسفانه تعاریف غلطی از این فریضه در طول سالیان گذشته به مردم ارایه شده است، تصریح کرد: بهتر است ابتدا اصلاح را از خود آغاز کنیم، سپس در محیط خانواده و بعد در جامعه به دنبال انجام این فریضه واجب الهی باشیم.
وی ادامه داد: نهی از منکر در ادارات تنها حجاب بانوان کارمند نیست، بلکه امروز گرفتن زیرمیزی‌ در برخی نهادها و یا کم‌کاری برخی کارمندان در ساعات اداری نیز می‌تواند بعنوان مصادیق منکر معرفی شده و با عاملان آن برخورد شود، باید دانست که هر حرکتی در جامعه با منکرات و معروف‌های سیاسی و اجتماعی همراه است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر شد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ تذکر لسانی وظیفه همگانی است، به عبارت دیگر این فریضه همانند نماز و روزه واجب شرعی بر عهده هر مسلمان است.

 



تاريخ : یک شنبه 1 مهر 1396برچسب:, | 13:23 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت و جایگاه دفاع مقدس در صلابت و اقتدار نظام، می گوید: بدون شک اگر این ایام و فرهنگ خاص دفاع مقدس که نشات گرفته از فرهنگ و نهضت عاشورا است در جامعه جاری و ساری شود، آینده این مملکت تضمین شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ادامه می دهد: دفاع مقدس تجربه ای بسیار مهم و عملی برای جمهوری اسلامی در مقابله با دشمنان تا بن دندان مسلح بود که با وجود کمک های شرق و غرب به ارتش عراق، مردم ایران اسلامی با ایمان مثال زدنی و رهبری داهیانه امام راحل توانست تمامی نقشه ها و ایده های دشمنان را خنثی کرده و تمامی اهداف آنها علیه نظام عقیم ماند.
وی با بیان اینکه امروز مسیر جمهوری اسلامی با همان صلابت زمان امام راحل (ع) در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ادامه دارد، اظهار کرد: دشمنان هر چه قدر ما را از تهدیدهای گوناگون همچون نظامی، سیاسی و اقتصادی بترسانند، اثر نخواهد داشت و این امر در طول 38 سال گذشته برای آنها ثابت شده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: در سال 1359 دشمن بعثی با نیت پیروزی در عرض کمتر از یک هفته جنگ علیه ایران را آغاز کرد و حتی برای اهواز استاندار نیز تعیین کرده بود و درصدد فتح سه روزه اهواز و یک هفته ای تهران بود.
وی اضافه کرد: رژیم بعث عراق به سردکردگی آمریکای جنایتکار قبل از شروع جنگ برای براندازی نظام 19 ماه تلاش کرده بودند و بعد از عدم موفقیت، برای ساقط کردن جمهوری اسلامی جنگ هشت ساله را آغاز کرد.
حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم با بیان این که جنگ عراق علیه ایران با حمایت های آمریکا، شوروی و با پشتیبانی هواپیماهای فرانسه با حمایت های تجهیزات شیمیایی آلمانی ها و حمایت مالی اعراب منطقه آغاز شد و پایان یافت، افزود: هدف متحدان از حمایت عراق براندازی نظام جمهوری اسلامی، تصرف خاک ایران و تسلط بر نفت منطقه بود که به هیچ کدام از آرزوهای خود، به برکت خون شهدا و ایستادگی آحاد مردم، نرسیدند.
وی، صبر و استقامت ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس را ستودنی و در تاریخ جنگ های مدرن بی همتا دانست و گفت: امروز نیز نظام به حمایت مردمی نیاز دارد و باید با همان روحیه آن دوران در برابر دشمنان ایستاد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دفاع مقدس همچنان ادامه دارد، یادآور شد: شهدای مدافع حرم در غربت و در راه دفاع از حریم ولایت به شهادت می رسند که این راه همان راه شهدای دفاع مقدس است.
حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم، عرصه کنونی دفاع از کشور را حوزه های فرهنگی و اجتماعی ذکر کرد و افزود: هم اکنون کشور ما درگیر جنگ نرم با دشمنان اسلامی و انقلاب است که هوشیاری و بصیرت افزایی برای سربلند بیرون آمدن از این عرصه اصل اساسی است.



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

زنگ مهر همزمان با مدارس سراسر کشور در مدارس آذربایجان‌ شرقی نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز زنگ مهر همزمان با مدارس سراسر کشور در مدارس آذربایجان‌ شرقی نواخته شد که در یکی از مدارس دخترانه تبریز نیز با حضور ابولشهیدین صبوری، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان و سعید شبستری سرپرست استانداری زنگ آغاز سال تحصیلی جدید به صدا درآمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با نواختن زنگ مهر و مقاومت با تاکید بر ارتباط خانه با مدرسه بر تحصیل تهذیب و ورزش در بین دانش‌آموزان توصیه کرد.