پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی 

امام جمعه تبریز 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حکمی، حجت‌الاسلام سیّد محمّدعلی آل‌هاشم را به‌عنوان نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه‌ی تبریز منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم


جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد محمّدعلی آل‌هاشم دامت‌افاضاته

اکنون که جناب حجة‌الاسلام والمسلمین آقای مجتهد شبستری پس از سالها خدمات مجاهدت‌آمیز در جایگاه با عظمت امامت جمعه در شهر قهرمان تبریز، از ادامه‌ی این تلاش مکرّم معذور گشته و درخواست کناره‌گیری کرده‌اند، جنابعالی را که خود فرزند آن شهر عزیز و دارای سابقه‌ی خدمت موفق در مسئولیتهای دیگر بوده و از شایستگی لازم برخوردار میباشید به نمایندگی خود در آن استان و امامت جمعه‌ی تبریز منصوب میکنم.

از جنابعالی انتظار میرود که با سلوک صمیمانه و تلاش خردمندانه با آن مردم مؤمن و پر انگیزه و شجاع که گامهای بلندشان در مجاهدتهای بزرگ در همه‌ی دورانها، کم‌نظیر است بویژه با قشر جوان انقلابی و پر شور، جایگاه معتبر امامت جمعه را بیش از پیش در خدمت پیشرفتهای فکری و عملی انقلاب قرار دهید.

تأکید بر وحدت کلمه‌ی عموم مردم، ارتباط مستحکم با روحانیت معظم و علمای اعلام، رابطه‌ی صمیمی با دانشگاهیان و فرزانگان، گسترش خدمات فرهنگی با کمک جوانان و مجموعه‌های مؤمن وانقلابی، و همدلی با ایثارگران و همدردی با ضعیفان، نیز همواره باید مدّنظر باشد.
توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سیّدعلی خامنه‌ای
۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۶
 
 


پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

دیدار ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی و هیئت همراه با حضرت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم 



پيام تسليت در پی درگذشت پدر بزرگوار مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجانشرقی

✍️ متن پیام به این شرح است:

▫️ هوالباقی

▪️برادر ارجمند جناب آقای سیدمحسن لطیفی مدیرکل محترم صدا و سیمای مرکز آذربایجانشرقی

▫️فقدان پدر بزرگوارتان ما را سخت اندوهگین ساخت، در این ایام پرفیض ماه مبارک رمضان غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی برای جناب عالی و صبر جمیل از پروردگار متعال مسئلت دارم.

▫️ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز
▫️ سید محمدعلی آل هاشم


پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی انتصاب حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ازسوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز را تبریک گفت.


✍️ متن پیام ایشان به این شرح است:

▪️بسم الله الرحمن الرحیم

▪️برادر ارجمند جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم
▫️نماینده محترم ولی فقیه در استان اذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

▫️با سلام و تحیات،

▫️حسن عنایت ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در انتصاب جناب عالی به سمت نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز را تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

▫️بی‌تردید نقش آفرینی‌های ارزنده در عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دوره تصدی ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی و برخورداری از شایستگی‌های فکری و عملی، سلوک اخلاق و رویکرد جهادی و انقلابی در صحنه‌های خدمت به انقلاب و میهن اسلامی پشتوانه گران سنگ آن برادر عزیز، برای تلاش و مجاهدت در این سنگر خطیر است.

▫️استمرار موفقیت و سربلندی جناب عالی در خدمت به انقلاب و نظام اسلامی به ویژه مردم مومن، انقلابی و غیرتمند آذربایجان و شهر حماسه‌ساز و شهید پرور تبریز تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و منویات و رهنمودهای نافذ و هدایت بخش مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را از ذات اقدس ربوبی خواستارم.

▪️ سرلشکر پاسدار محمد باقری
▫️رئیس ستاد کل نیروهای مسلح



حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی؛ وزیر دادگستری در پیامی انتصاب حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  را تبریک گفتند.



✍️ متن پیام ایشان به این شرح است:

▪️بسمه تعالی

▪️برادر ارجمند حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید محمدعلی آل هاشم (دام توفیقه)

▫️نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز
 
▫️سلام علیکم

▫️بدینوسیله مراتب خرسندی خود را از حسن اطمینان و اعتماد رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) در انتصاب شایسته حضرتعالی به سمت نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز ابراز داشته و ضمن تقدیر از مساعی بی دریغ و مجدانه شما در دوران تصدی ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، برای شما آرزوی سربلندی و موفقیت در کنار دیگر مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارم.

▫️توفیق جناب عالی را در انجام وظیفه از درگاه حضرت حق خواهانم.

▪️مصطفی پور محمدی
▫️وزارت دادگستری - وزیر


حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد در پیامی انتصاب حجت الاسلام والمسلمین آقای سیدمحمدعلی آل هاشم  را تبریک گفتند.


✍️ متن پیام ایشان به این شرح است:

▪️بسمه تعالی

▫️حضرت مستطاب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید محمد علی آل هاشم (دامت برکاته)

▫️نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز
 
▫️سلام علیکم

▫️شولای شرف نمون اعتماد مقام نیابت عامه را بر قامت برومند آن برادر فاضل فرهیخته مبارک باد می گویم و از بارگاه بلندباری برایتان سلامت و سعادت مسألت دارم.

▫️امید می برم در سایه ی الطاف رحمانی و عنایات خاصه ی حضرت بقیه الله العظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) و با همدلی و همراهی مردم مؤمن و انقلابی آن دیار کهن و همکاری مسئولان محترم ، در تعلیم تعالیم وحیانی و ترویج میراث ماندگار نبوی (ص) و معالم مکتب علوی (س) و پیگیری منویات قدسی رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله الوارف) که ارتقای معنوی جامعه و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و توسعه ی حوزه های علمیه در رأس آن است موفق و مؤید باشید.

▪️علی اکبر رشاد
▫️رئیس شورای حوزه های علمیه ی استان تهران
▫️رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه ی اسلامی


پیام تبریک فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ؛ سردارسرتیپ پاسدار اشتری


✍️ متن پیام ایشان به این شرح است:

▪️بسم الله الرحمن الرحیم

▪️جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمدعلی آل هاشم

▫️نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
 
▫️سلام علیکم

▫️با احترام، انتصاب شایسته جناب عالی به سمت نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از سوی مقام معظم رهبری را که نشانگر لیاقت، شایستگی و توانایی بالای جناب عالی و حسن اعتماد معظم له نسبت به شما می باشد، صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

▫️از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزونتان را در ظل عنایات حضرت حق تعالی و توجهات حضرت بقیه الله الاعظم روحی لتراب مقدمه الفداه در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق تدابیر و منویات حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز مدظله العالی مسئلت دارم.

▪️سرتیپ پاسدار حسین اشتری
▫️فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران



تبلور ارادت قلبی امت حزب الله به یار رهبری،
نماینده ولی فقیه وامام جمعه تبریز حجت الاسلام والمسلمین دکترسیدمحمدعلی آل هاشم در تبریز



 
حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین دکترسیدمحمدعلی آل هاشم
نماینده ولی فقیه دراستان آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز پخش از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران



حضرت آیت الله غروی علیاری در پیامی انتصاب حجه الاسلام والمسلمین آقای حاج سید محمدعلی آل هاشم  را به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تبریک گفتند.

✍️ متن پیام به این شرح است:

▪️بسمه تعالی

▫️حضرت مستطاب حجه الاسلام والمسلمین آقای حاج سید محمدعلی آل هاشم دامت توفیقاته
 
▫️بعد از تحیات وافره
بدینوسیله انتصاب حضرتعالی را بعنوان نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه شهر تبریز از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی تبریک گفته و توفیقات روز افزون جنابعالی را از درگاه پروردگار متعال مسئلت دارم.

▫️انتظار میرود در انسجام اقشار محترم آذربایجان کوشا بوده و احترام علماء اعلام و تکریم و تعظیم آنان اهتمام خاص مبذول فرمایید.

▫️و سلام اینجانب را به عموم مردم استان خصوصاً علماء ابلاغ نمایید.

▫️امیدوارم ان شاءا... تعالی در این جایگاه خطیر موید و موفق باشید.

▪️جواد غروی علیاری تبریزی
▪️ششم رمضان المبارک ۱۴۳۸


حضرت آیت الله علی ملکوتی در پیامی انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدمحمدعلی آل هاشم  را تبریک گفتند.


✍️ متن پیام ایشان به این شرح است:

▪️بسم الله الرحمن الرحیم

▫️برادر ارجمندم جناب مستطاب حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمد علی آل هاشم دامت افاضاته

▫️نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه معزز تبریز
 
▫️با سلام، تحیت و مسالت مزید عزت، حسن اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی به آنجناب و نمایندگی حضرتشان در استان سرافراز آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریزِ عزیز مایه افتخار و مسرت اینجانب گردید.

▫️به یقین با لیاقت و توانمندیی که از حضرتعالی و آن بیت شریف سراغ دارم به فضل الهی و با پشتیبانی و حمایت گسترده مردم غیور آن دیار، در پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقویت هرچه بیشتر حوزه های علمیه، علما و فضلای آذربایجان، دانشگاهیان عزیز و فرهیختگان گرانقدر، اعتلای آرمانهای امام راحل قدس سره و پاسداشت منویات و فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مدظله العالی و صیانت از راه شهیدان شاهد و گرامیداشت خون پاکشان و ارج گذاردن به مجاهدت و از جان گذشتکی ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و صلاح و سداد امور مردم شریف آن سامان توفیقی ستودنی خواهید داشت.

▫️تصدی این مسئولیت خطیر و اعتماد و وثوق رهبر عزیز انقلاب اسلامی به آن برادر گرامی عنایتی است از طرف حق تعالی که به یقین سجده شکر به درگاه ایزد منان را می طلبد.

▫️والسلام علیکم و علی من لدیکم و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین

▪️علی ملکوتی / نماینده مردم شریف آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری



حضور امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری سالامی ایران و هیئت همراه در اولین نماز جمعه تبریز به امامت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده جدید ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز



تاريخ : سه شنبه 15 خرداد 1396برچسب:, | 18:54 | نویسنده : admin

جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و حجت الاسلام آل هاشم نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بایکدیگر دیدارکردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز دوشنبه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با استاندار، از خدمات و تلاش ‌های مجموعه مدیریت اجرایی استان قدردانی کرد.

در این دیدار که معاونان استاندار آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند، حجت ‌الاسلام سیدمحمدعلی آل ‌هاشم ابراز امیدواری کرد با همکاری و هم‌دلی همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان، روند خدمت‌ رسانی به مردم و حل مسائل و مشکلات حوزه‌ های مختلف شتاب بیشتری به خود بگیرد.

جبارزاده نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتصاب آل هاشم به عنوان امام جمعه جدید تبریز  گفت: مجموعه اجرایی استان با نماینده ولی فقیه همکاری کاملی خواهند داشت.

استاندار آذربایجان شرقی سپس افزود: وجود حجت الاسلام آل هاشم محور وحدت و همدلی در استان است.

وی درپایان گفت: امیدواریم نتیجه این وحدت و همدلی در استان، تداوم توسعه و پیشرفت استان آذربایجان شرقی باشد.

 



 نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بسیج به ما نیازی ندارد و بلکه کشور به بسیج و سپاه نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل ‌هاشم عصر پنج شنبه در جمع بسیجیان تبریزی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه اظهار داشت: بسیج در بحران های گوناگون در سال های پس از انقلاب به ویژه در سال های اخیر به داد انقلاب و نظام رسیده است.

وی با بیان اینکه ما به فرهنگ و وجود بسیج نیاز داریم، ادامه داد: در طول بحران‌ها بسیج همواره بوده و هست که وارد میدان شده و اوضاع را سامان داده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه این را تاریخ نیز ثبت و ضبط کرده است که بسیج هرگاه وارد میدان شد، کار را یکسره کرد، ادامه داد: بسیجی ‌ها همواره پشتیان نظام بوده ‌اند و این امر در بحران هایی مثل سال ‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۸۸ به وضوح دیده شد تا غائله ها علیه نظام خنثی شود.

حجت ‌الاسلام آل ‌هاشم با اشاره به اینکه بسیج یادگار امامی است که سراسر نور و نجات بود، گفت: امام خمینی کشور را از ظلم و زیر سایه طاغوت نجات داد پس باید امروز بسیج در دانشگاه، حوزه و مدارس تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به سالگرد رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: همه پیشرفت‌ها به برکت امام خمینی (ره) حاصل شده است و جان و مال رهبر کبیر انقلاب برای اسلام بود.



تاريخ : سه شنبه 12 خرداد 1396برچسب:, | 13:18 | نویسنده : admin
نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
هر کس بخواهد از موقعیت ما سوءاستفاده کرده و نامه منتسب ارائه دهد، ربطی به ما ندارد!/ هیچ کسی حق ندارد خود را به ما منتسب کند/برنامه‌هاي آيت‌الله شبستري را ادامه مي دهم نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: هر کس بخواهد از نام و موقعیت ما سوءاستفاده کرده و خود را به ما منتسب کند، هیچ ربطی به ما ندارد و باید برابر مقررات و قانون با او برخورد کنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلیمن سید محمدعلی آل‌هاشم، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری به مناسبت مراسم تودیع و معارفه امامان جمعه پیشین و جدید تبریز تشکیل شد، اظهار کرد: به شهر شهیدان محراب، سرزمین شهدای 29 بهمن تبریز، خانه شهید باکری‌ها، شهدای دفاع مقدس و به شهر اولین‌ها خوش آمدید.

وی با اشاره به آخرین دیدار خود با مقام معظم رهبری و با تشکر از حسن ظن معظم له نسبت به خود افزود: به ایشان عرض کردم مطمئن باشید خبرهای خوبی از آذربایجان‌شرقی به استحضار حضرتعالی خواهد رسید.

آل‌هاشم در عین حال خاطرنشان کرد: با همراهی جوانان انقلابی، نماینگان مجلس، مسؤولان تشکیلات قضایی، استاندار و همراهی خانواده‌های شهدا در راه تحقق بخشیدن به فرامین رهبری و تدابیر معظم له شبانه روز تلاش خواهم کرد.

امام جمعه جدید تبریز توضیح داد: استان آذربایجان‌شرقی بالغ بر 4 میلیون جمعیت دارد و یازدهمین استان از لحاظ مساحت و ششمین استان از نظر جمعیت است و 42 درصد جمعیت استان در تبریز مستقر هستند؛ این استان 235 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد و دروازه ارتباطی کشور با کشورهای حوزه قفقاز محسوب می‌شود همچنین با کشورهای عراق و ترکیه همسایه است که نشان از اهمیت این خطه دارد.

نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از طریق فرودگاه بین‌المللی تبریز روزانه با چند کشور تعامل دارد، افزود: این استان دارای 21 شهرستان 44 بخش، 62 شهر، 142 دهستان و 3 هزار و 76 آبادی است و یک میلیون و 230 هزار خانوار دارد.

وی تصریح کرد: به صنعت، بازرگانی و مسائل اقتصادی، شهرک‎ها و نواحی صنعتی استان اشراف دارم؛ وضعیت امنیتی استان را می‌شناسم؛ نسبت به فرصت‎های موجود در حوزه جمهوری آذربایجان و فرصت‌های موجود در حوزه ارمنستان شناخت دارم،و معتقدم می‌توانیم از همسایگی با ترکیه بهره کافی ببریم.

آل‌هاشم یادآور شد: سابقه بیش از 30 سال کار اداری، هشت سال نمایندگی رهبری و رئیس عقیدتی و سیاسی ارتش دارم و ایشان از عملکرد بنده رضایت داشتند.

امام جمعه جدید تبریز ادامه داد: در حوزه ترویج فرهنگ غنی اسلام و تقویت ارزش‌های انقلاب تلاش می‌کنیم و خدمات آیت‌الله مجتهدشبستری را ارج می‌نهیم، امیدواریم اقدامات نیمه تمام که از نظر فرهنگی بنا کرده‌اند با قدرت ادامه  دهیم و روزی از خود ایشان دعوت کنیم آن پروژه‌ها را افتتاح کنند.



اجازه نخواهیم داد گزندی به آرمان‌های انقلاب وارد شود
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مسؤولیت نماینده ولی فقیه در استان وظیفه سنگینی است ولی با همراهی مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور تبریز هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد گزندی به آرمان‌های انقلاب وارد شود.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم عصر امروز با حضور در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز اظهار کرد: قدردان همه افرادی هستم که با زبان روزه و چندین ساعت منتظر استقبال بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بعد از سال‌ها اولین حضور من در تبریز و در گلزار شهدا افتخار بزرگی است، افزود: در اولین روز  با حضور در گلزار شهدا، با خانواده شهدا و اقشار مختلف مردمی حاضر در این مکان تجدید پیمان کرده و با خون شهدا پیمان می‌بندیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: شاکر خدای متعال هستم که شروع کار در خطه ولایت‌مدار آذربایجان در ماه مبارک رمضان بوده است.

وی افزود: از خدای متعال آرزوی رمضانی پربرکت را دارم.

آل‌هاشم تأکید کرد: مسؤولیت نماینده ولی‌فقیه در استان وظیفه سنگینی است ولی با همراهی مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور تبریز هیچ‌گاه پرچم انقلاب فرو نخواهد نشست.

وی با یادآوری اینکه یاد شهدا  نباید فراموش شود، افزود: هیچ‌گاه اجازه پایمالی خون شهدا را نخواهیم داد و امروز در بین شهدا و مردم تجدید پیمانی دوباره خواهیم بست و آغازی مبارک خواهد بود.



تاريخ : سه شنبه 11 خرداد 1396برچسب:, | 20:59 | نویسنده : admin
نماینده جدید ولی فقیه آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز وارد تبریز شد
 
با استقبال مسؤولان استانی نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه جدید وارد تبریز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عصر امروز پنج‌شنبه یازدهم خرداد ماه نماینده ولی فقیه جدید آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با استقبال گرم مسؤولان و مردم وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شد.

امام جمعه جدید تبریز را به هنگام خروج از هواپیما، نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و تنی چند از مقام‌های کشوری و لشکری همراهی می‌کردند.

این روحانی ۵۵ساله بعد از آیت‌الله شهید قاضی‌طباطبایی، آیت‌الله شهید مدنی، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله ملکوتی و آیت‌الله مجتهد‌شبستری، ششمین نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز است.

بعد از استقبال گسترده فرماندهان، مسؤولان و مردم از امام جمعه تبریز به گلزار شهدا رفته و تجدید میثاق با شهدا و خانواده شهدا کردند.

استقبال مردمی از نماینده ولی فقیه جدید در استان صبح روز جمعه در میدان ساعت برگزار می‌شود.

آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری مردی که همواره در خبرگان رهبری از جایگاه مهمی برخوردار بوده و جرقه یادآوری خاطره امام(ره) درباره زعامت مقام معظم رهبری، توسط او زده شد، هفته گذشته با مردم آذربایجان‌ خداحافظی کرد.

آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری به دلیل مشکلات جسمی این هفته با مردم تبریز خداحافظی کرد.

رهبر معظم انقلاب در وصف شایستگی‌های آیت‌الله شبستری فرموده بودند:«با وجود ایشان در آن استان فکرم از آنجا راحت است»

نگاهی گذرا به زندگینامه حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم

وی فرزند حضرت آیت‌الله سید محمّدتقی آل‌هاشم از روحانیان و سادات بنام کهن‌شهر تبریز و از یادگاران دفاع مقدس هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم سال‌ها در مناطق عملیاتی نبرد حق علیه باطل از میهن اسلامی دفاع کرده و آشنایی نزدیک با رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس از جمله ویژگی­‌هایی بارز ایشان است که از روحیه جهادی و ایثارگر این عالم جهادگر نشأت می‌‌گیرد.

نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی یار و یاور همیشگی نیروهای مسلّح بوده و آخرین مسؤولیت وی هم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این حوزه بود.

امام جمعه جدید تبریز در سال ۱۳۸۸با حکم مقام معظم رهبری به سمت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب و در طول این مدت، سه بار موفق به کسب مقام نخست در بین سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح شدند.

  سید محمّدعلی آل هاشم با مدرک  دکترای فقه و مبانی و سطح چهار حوزه که معادل اجتهاد است با حضور علمی خود در دانشگاه­‌های مختلف، خوش درخشیده و تجربیّات علمی خود را در اختیار دانشجویان و  نسل جوان انقلاب گذاشته است.

این چهره انقلابی و علمی۱۴ سال از درس خارج فقه مقام معظم رهبری بهره برده‌اند و عضو میز آذربایجان در دبیرخانه­ مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز هستند و به ولایتمداری، مردمی بودن و ساده‌زیستی، شهرت دارند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم از این هفته نماز جمعه تبریز را در شهر دیانت و فقاهت اقامه می‌کند.

 



تاريخ : دو شنبه 12 خرداد 1396برچسب:, | 12:0 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

حاشیه مراسم استقبال از حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده جدید ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی وامام جمعه تبریز



امام جمعه جدید تبریز با تقدیر از خدمات آیت‌الله شبستری و اعتماد رهبر انقلاب گفت: شبانه‌روز برای اجرای فرامین رهبری آماده خواهم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته و  نخستین اقامه نماز جمعه خود در تبریز اظهار کرد: افرادی که در نماز جمعه حاضر شده‌اند باید به سمت تقوای الهی رفته و خوف از خشیت الهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه به علت مراسم استقبال، خطبه‌های نماز جمعه این هفته کمی مختصر خواهد بود، گفت: از روح شهدای محراب آذربایجان و سایر ائمه جمعه تبریز اجازه می‌خواهم تا در این جایگاه بایستم.

نماینده جدید ولی فقیه در استان با تشکر از مقام معظم رهبری برای عنایت به خود گفت: به صورت شبانه‌روزی برای اجرای فرامین ایشان که در حکم مسؤولیت آمده، اقدام کرده  و با همراهی مردم پیش خواهیم رفت، ادامه‌‌دهنده راه ائمه جمعه‌های دلسوز دیگر تبریز خواهم بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مجتهد شبستری ۲۲ سال در خدمت مردم بوده‌اند، گفت: مردم آذربایجان هیچ‌گاه دلسوزی‌های آیت‌الله شبستری را فراموش نخواهند کرد و ساخت مصلا یکی از اقدامات بزرگ ایشان است.

خطیب جمعه تبریز افزود: ساخت کتابخانه با عظمت در کنار مصلا، سالن همایش، عنایت به حوزه‌های علمیه و سایر خدمات ارزشمند دیگر برای استان از جمله اقدامات این عالم بزرگوار است.

وی یادآور شد: پروژه‌های فرهنگی که توسط آیت‌الله شبستری آغاز شده در صورت عدم اتمام، آنها را  به اتمام خواهیم رساند و خودشان را برای افتتاح دعوت خواهیم کرد.

امام جمعه جدید تبریز با اشاره به اینکه عزت و استقلال کشور از برکت رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود، گفت: سیره، ساده‌زیستی، رهبری، مدیریت  و مردمداری امام خمینی(ره) از نکات برجسته ایشان است که باید مدام تکرار شود تا نسل آینده آشنا شود.

وی خاطرنشان کرد: با رحلت امام خمینی (ره)، آغاز رهبری امام خامنه‌ای آغاز شد که دلاورانه برای انقلاب تلاش کرده و ترور هم شدند، همیشه در کنار مردم بوده و هدایت‌گر خوبی هستند.

نماینده جدید ولی فقیه در استان با تشکر و قدردانی از محبت بی‌دریغ مردم در استقبال از وی اظهار کرد: این لطف مسؤولیت من را سنگین‌تر می‌کند و تمام تلاش خود را برای آذربایجان غیور خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه روزه یگانه عبادت مخفی است که دیده نمی‌شود، گفت: زکات، نماز و غیره عبادت‌هایی است که دیده می‌شوند ولی روزه موجب تقویت عاطفه و اراده انسان می‌شود که دیده نمی‌شود و در جسم و روح خود انسان جاری است.

امام جمعه جدید تبریز افزود: ماه ضیافت خدا ماه بزرگی است که زمینه تقرب الهی را فراهم می‌کند و انسان می‌تواند به حساب خود رسیدگی کند.

نماینده جدید ولی فقیه در استان تأکید کرد: اولین مرحله مراقبت و کنترل نفس این است که انسان با همه جوارح خود شرط ببندد که برای خدا تلاش کند و نفس سرکش را رام کند.

وی با اشاره به اینکه دومین شرط برای حفظ نفس انسان مراقبه است، گفت: هر کس نفس خود را مدیریت نکند و هر چیزی که بخواهد را بگوید و انجام دهد، نفس خود را از بین برده است.

خطیب جمعه تبریز بیان کرد: شرط سوم محاسبه و بازجویی انسان از خود است که باید روزانه انسان از اعمال خود بازجویی کند.

وی ادامه داد: مؤاخذه چهارمین شرط کنترل نفس است که با هر تخلف انسان خود را ملامت و توبیخ کند.

اضافه می‌شود،حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم به عنوان امام جمعه جدید تبریز امروز به احترام پدر خود که امام جمعه موقت تبریز هستند فقط نماز جمعه را اقامه کرد و نماز عصر به امامت حجت‌الاسلام محمدتقی آل‌هاشم،  پدر وی اقامه شد.  



رئيس دفتر مقام معظم رهبري با بیان اینکه حضرت آقا همیشه توجه خاصی به آیت‌الله شبستری داشتند، گفت: حجت الاسلام آل‌هاشم جایگزین آیت‌الله شبستری شدند هر چند ایشان مسؤولیت خطیری در ارتش داشتند و طی مدت مسؤولیت‌شان خوش درخشیدند و از آنجا که آذربایجان‌شرقی خصوصا تبریز اهمیت زیادی دارد و ایشان هم فرزند تبریز بودند، تصمیم گرفته شد به این سمت منصوب شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی‌گلپایگانی صبح امروز با ورود به فرودگاه شهید مدنی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با اهدای سلام ویژه خدمت برادران و خواهران مومن آذربایجان مخصوصاً شهر قهرمان‌پرور تبریز،خرسندم توفیقی حاصل شد تا در جمع مردم استان آذربایجان‌شرقی باشم.

وی افزود: مطلع هستید که تغییر و تحولی در امر امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی روی داد، حضرت آیت‌الله مجتهدشبستری به دفعات از مقام معظم رهبری تقاضا کرده بودند با توجه به کسالتی که دارند، ایشان را از نمایندگی ولی‌فقیه‌ای استان معاف کنند زیرا از ابتدای عزیمت آیت‌الله ملکوتی به قم، حضور آیت‌الله شبستری به دلیل گرفتاری‌های زیادی که در تهران داشته و دارند، برای چند ماه بیشتر نبود. 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: آیت‌الله شبستری به دلیل مشغله کاری  فراوان در تهران از جمله اینکه حوزه علمیه دارند و مدیریت برخی مساجد در تهران  بر عهده ایشان است، تقاضا داشتند که امامت جمعه تبریز موقت باشد و آقا هم آن زمان قبول کردند که شما تشریف ببرید تا بعداً جایگزینی برای ایشان  پیدا شود.

وی تصریح کرد: این چند ماه آهسته آهسته تبدیل به  چند سال شد و اکنون بیش از 22 سال است که ایشان اقامه نماز جمعه تبریز و نمایندگی ولی‌ فقیه در استان را عهده‌دار بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: با به وجود آمدن شرایط خاص و از آنجا که حضرت آقا همیشه توجه خاصی به آیت‌الله شبستری داشتند از این رو با درخواست ایشان برای معاف شدن از این مسؤولیت خطیر امام جمعه و نمایندگی ولی فقیه در استان موافقت کردند و بر همین اساس به ایشان ابلاغ شد در اولین فرصت بعد از انتخابات این امر انجام خواهد شد.

وی گفت: بعد از این‌که حضرت آقا با این امر موافقت کردند، حجت‌الاسلام آل‌هاشم انتخاب شدند هر چند ایشان در سمت رئیس عقیدتی سیاسی کل ارتش بودند و به حق در مسؤولیت خطیر خود خوش درخشیدند و از طرفی استان آذربایجان‌شرقی خصوصاً تبریز دارای اهمیت زیادی است و ایشان نیز خود فرزند تبریز هستند، این سمت به ایشان سپرده شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: با حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم در تبریز برای پست خالی ایشان در ارتش نیز تصمیماتی گرفته خواهد شد، امروز هم که خدمت مردم آذربایجان‌شرقی هستم به بهانه همین تغییرات است چرا که نیازی به تودیع و معارفه این دو عزیز نام‌آشنا نیست.

 

 



تاريخ : یک شنبه 12 خرداد 1396برچسب:, | 7:3 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

حجت الاسلام والمسلمین دکترسید محمدعلی آل‌هاشم

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ششمین نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پس از شهید محراب آیت‌الله قاضی، شهید محراب آیت‌الله مدنی، مرحوم آیت‌الله مشکینی، مرحوم آیت‌الله ملکوتی و آیت‌الله شبستری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم 55ساله و فرزند روحانی بنام تبریزی آیت‌الله سید محمد تقی آل‌هاشم است.

وی دارای مدرک تحصیلی سطح 4 حوزه (دکترا)، روحانی محبوب، ولایتمدار، مردمی و ساده‌زیست است که از یادگاران دوران دفاع مقدس با سالها حضور در مناطق عملیاتی به شمار می‌رود که 14 سال نیز در درس "خارج فقه" مقام معظم رهبری شرکت کرده است.

سابقه سال‌های متمادی حضور در عرصه عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران وی را به چهره سرشناس در ارتش جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده است.

حجت الاسلام آل‌هاشم با حکم مقام معظم رهبری مسئولیت سنگین نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش کل کشور را تا قبل از قبول نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز عهده‌دار بود.

با نگاهی به کارنامه فعالیت‌های امام جمعه جدید تبریز برخی از مسئولیت‌های برجسته وی را می‌توان چنین نام برد: مسئول ستاد نماز جمعه تبریز، مسئول عقیدتی سیاسی مرکز آموزش پشتیبانی نیروهای زمینی ارتش، رئیس عقیدتی سیاسی لشکر 21 حمزه آذربایجان، رئیس اداره عقیدتی سیاسی منطقه‌ای آذربایجان، معاون روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ، جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش، جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش، معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تصویب فرماندهی معظم کل قوا، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش  با تصویب فرماندهی معظم کل قوا.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم  در سال 1388 با حکم مقام معظم فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای به سمت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب شدند.

وی در این دوره سه بار موفق به کسب مقام اول بین سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح در اشراف فرماندهی معظم کل قوا شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین عضو میز آذربایجان در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و از این ناحیه هم خدمات ارزنده‌ای به این منطقه داشته است.

این روحانی سرشناس تبریزی ششمین نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پس از شهید محراب آیت‌الله قاضی،  شهید محراب آیت‌الله مدنی، مرحوم آیت‌الله مشکینی، مرحوم آیت‌الله ملکوتی و آیت‌الله شبستری است که به‌فرموده مقام معظم رهبری جایگاهی بس رفیع، حساس و مهم است.

 



تاريخ : شنبه 12 خرداد 1396برچسب:, | 18:41 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

 

 برگزاری نخستین نماز جمعه تبریز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم

گروه اجتماعی: نماینده جدید ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در نمازجمعه تبریز معرفی شد و نخستین نمازجمعه خود را اقامه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، امروز با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و جمعی از مسئولین استانی و کشوری حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز معرفی و از خدمات ۲۲ ساله ایت‌الله مجتهدشبستری تقدیر به عمل آمد.



جمعی از مردم تبریز قبل از شروع نماز جمعه در میدان ساعت تبریز به استقبال حجت‌الاسلام آل هاشم امام جمعه جدید تبریز رفتند و تا مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز ایشان را بدرقه کردند.
در ابتدای مراسم قاری برجسته استان آقای فرهاد موذن به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.



حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای عالی سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، نیز در این مراسم اظهار کرد: آئین عبادی سیاسی نماز جمعه یکی از باشکوه‌تر محافل برای برای تقویت وحدت و همدلی امت اسلامی است.
وی با بیان این‌که نماز جمعه، یک عبادت ویژه‌ است که ذکر را با فکر درهم می‌آمیزد، خاطرنشان کرد: نماز جمعه عبادت را با سیاست و جماعت را با ولایت گره می‎زند؛ در حقیقت جمعه نمازی است که اقتدار نظام را در وحدت مؤمنانش در روز جمعه به نمایش می‌گذارد، چراکه ارکان اقتدار نظام، وحدت و یکپارگی مردم است.
حجت‌الاسلام تقوی با تأکید بر این‌که متولی اصلی نماز جمعه نائب امام زمان(عج) در دوران غیبت است، افزود: نماز جمعه تمرین وحدت دلبستگان به اسلام و ولایت است، در حقیقت نمازگزاران جمعه با حضور در این آئین عبادی سیاسی تبعیت از امام، ولایت و وحدت را به نمایش می‌گذارند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه قدرت الهی در جماعت جمعه و جماعت تجلی یافته است، گفت: نماز جماعت مؤمنان را به لحاظ فکری و عقیدتی به هم نزدیک کرده و روحیه تفاهم اجتماعی، صفا و صمیمیت را توسعه می بخشد، بنابر این تقویت نهاد نماز جمعه ضرورت دارد.
وی افزود: حضور ما در نماز جمعه پیام‌های مختلف و متعددی دارد، که اتصال ما به نظام انقلابی و ولایت یکی از این ویژگی‌ها بوده و شرکت در نماز جمعه در حقیقت یعنی پذیرش این سیاست است.
حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: ما با مشارکت در نماز جمعه، حضور خود را در صحنه اعلام می کنیم، شرکت در نماز جمعه یعنی حصور در صحنه، مردمی که در صحنه حضور دارد، نظام حاکمیتی و سیاستی آن هیچگاه آسیب نمی بیند.
رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه کشور، افزود: حضور مردم در صحنه بسیاری از مشکلات را حل کرده و به دشمن می گوید که ما آماده و حاضریم و جایی برای شما در جامعه ما وجود ندارد؛ باید نماز جمعه را قدر دانسته و این پیام ها را انعکاس دهیم.
وی با بیان حدیثی از حضرت علی(ع) در مورد حضور همیشه در صحنه، اظهار کرد: ملتی که پیرو علی باشد، حضورشان در صحنه‌ها همیشگی‌است.
وی، گفت: با توجه به اینکه نماز امامت و ولایت است و صاحب اصلی آن امام زمان(عج) است، از این رو شرکت می‌کنیم تا تجدید پیمان کنیم با ولی عصر(عج) و همواره آمادگی خود را با حضورمان در نماز جمعه اعلام می کنیم.
حجت الاسلام تقوی، با اشاره به رسالت امام جمعه و نماز جمعه، خاطرنشان کرد: اولین رسالت این است که مسائل اسلامی به طور صحیح در نماز جمعه تفسیر و تبیین شود و زیبایی اسلام و معارف دینی برای مردم تبیین شود.
وی با تاکید بر اینکه، منبر نماز جمعه، معیار است، اضافه کرد: مردم با دین و ایمان خود را با سخنان خطیب جمعه همراه می‌کنند؛ تقویت ایمان و گسترش معنویت نیز دومین رسالت امام جمعه و نماز جمعه است.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه را می‌توان با کلید و اکسیر تقوا حل کرد، افزود: اگر بخواهیم برکات خدا بر ما نازل شود باید در مسیر تقوا حرکت کنیم، یکی از رسالت ها گسترش فرهنگ تقوا در جامعه است و رسالت دیگر نیز تعظیم شعائر است.
رییس شورای عالی سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه کشور، با بیان اهمیت تعظیم شعائر، تاکید کرد: هر چه رفتارهای عمومی جامعه تحت تاثیر شعائر باشد، جامعه‌ی ما همانقدر نورانی‌تر خواهد شد؛ اشاعه‌ی شعائر، محیط اجتماعی را تلطیف کرده و فضاسازی می‌کند. اگر فرهنگ عمومی ما اصلاح شود و اگر ما بتوانیم از طریق اجتماعات ارزشی در جامعه تاثیر بگذاریم در امور موفق خواهیم شد.
حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: مبادا ماهواره و امواج‌های کذایی که در خانه‌ها فرزندان را تحت پوشش قرار می دهند، فرهنگ ما را تغییر بدهند، فرهنگ ما انقلاب و ارزش‌های عاشورایی است.
وی با تاکید بر اشاعه‌ فرهنگ عاشورا، فرهنگ مهدویت و انتظار منجی، گفت: این فرهنگ می‌تواند در مقابل تهاجم فرهنگی بی رحم غرب ایستادگی کند،  دیروز با همین مکتب انقلاب کرده و در هشت سال دفاع مقدس پیروز شدیم، در مناطق دیگر نیز هنوز دشمنان نتوانستند به خود بیایند که مجموعه‌ای با رمز یا فاطمه(س) و یا ابوالفضل(ع) تا پای پیشرفت های رژیم صهیونیستی بتازد و آنان را ناکام کند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه و اقشار مختلف جامعه باید فرهنگ عاشورا و انتظار را غنیمت بدانند، تشریح کرد: باید به فرهنگی متصل شویم که ایستادگی و مقاومت را در خود جای داده است.
حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا و انتظار سرمایه است، گفت: توصیه های رهبری سرمایه‌ی ارزشمندی برای ماست، ما باید این سرمایه‌ها را قدر بدانیم و نماز جمعه نیز چنین معرفتی را در جامعه تزریق می کند، دشمن با این فرهنگ مبارزه می کند، ما باید بکوشیم این فرهنگ را تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه شرکت در نماز جمعه در حقیقت نمایشی از یکپارچگی ماست، افزود: ما همه یکی هستیم و برادریم؛ در برابر دشمنان غربی در صفی واحد قرار داریم، ما یکپارچه در سایه‌ی رهبری راه شهیدان را ادامه می‌دهیم.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، در خاتمه از تلاش های ۲۲ ساله ایت‌الله مجتهدشبستری در امام جمعه تبریز تقدیر و تشکر کرد و برای حجت‌الاسلام ال هاشم نماینده جدید ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در این سنگر خطیر آرزوی موفقیت کرد.


آیت‌الله محمدمحمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، نیز بعد از ایشان در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه آغاز اولین روز فعالیت نماینده ولی فقیه در استان در ماه مبارک رمضان را تبریک می ‌گوییم، گفت: حجت‌الاسلام آل هاشم فردی دلسوز و همدل هستند و در این خاک به دنیا آمده اند.
وی با بیان اینکه ارتشی‌ها از جدایی حجت‌الاسلام آل هاشم از مسئولیت قبلی ناراحت بودند، افزود: فعالیت و خدمات حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ارتش و سایر مسئولیت‌‌ها درخشان بوده است.
گلپایگانی با اشاره به دلایل تغییر امام جمعه تبریز گفت: طبق درخواست آیت‌الله مجتهد شبستری که بیش از ۸ بار درخواست کناره‌ گیری از مسئولیت خود را به رهبر معظم انقلاب اعلام داشتند و با توجه به کسالت ایجاد شده برای وی، مقام معظم رهبری در نهایت موافقت کردند.
وی با بیان اینکه بعد از آیت‌الله ملکوتی مقام معظم رهبری نگران آذربایجان‌ شرقی بودند، گفت: ایشان معتقد بودند نباید آذربایجان تضعیف شود.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری سپس گفت: مقام معظم رهبری در ابتدا آیت‌الله مجتهد شبستری را برای سه ماه به تبریز فرستاده بودند ولی با روحیه انقلابی وی این چند ماه به ۲۲ سال تبدیل شد
وی با تقدیر از خدمات آیت‌الله مجتهد شبستری گفت: با توجه به اینکه آل‌ هاشم از این خاک بوده و از خانواده مذهبی و بنام تبریز است، ایشان انتخاب شدند
وی با بیان اینکه افتخار آذربایجان همین بس که مقام معظم رهبری ریشه در این خاک دارند، گفت: اینجا زادگاه علامه طباطبایی، امینی، جعفری و دیگر علمای اسلام است که برای اسلام تلاش کرده‌اند.
آیت‌الله گلپایگانی با اشاره به حادثه‌ی منا و بی‌رحمی سران سعودی در این راستا، افزود: عربستان سعودی در برگرداندن و تحویل جنازه‌های شهدا تعلل می‌کردند، حضرت آقا یک کلام فرمودند و فردایش جنازه‌ها تحویل داده شد.
 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه در ادامه به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان اشاره کرد و گفت: با پررویی تمام در عربستان جمع شده اند تا ریشه تروریست را بکنند، درحالی که خودشان تروریست هستند! شعار سر می‌دادند که ما می‌خواهیم دموکراسی را رواج دهیم، حیا نمی‌کنید! در همان زمان که این شعار را سر می‌دادید، عوامیه عربستان فقط به جرم شیعه بودن مورد تعرض قرار گرفتند!.
وی، افزود: در این سفر هر چه شیطان بزرگ گفت قبول کردند و ۴۰۰ میلیارد دلار از ثروت خدادادی مسلمانان را به آنان دادند؛ آمریکا نیز به اندازه ۱۱۰ میلیارد دلار اسلحه‌های خود را به عربستان قالب کرد، این سلاح‌ها در بمباران کردن مردم یمن به کار گرفته می‌شود!
وی ادامه داد:
آیت الله محمدی گلپایگانی، با اشاره به اینکه بهترین نمود دموکراسی در کشور ما در ۲۹ اردیبهشت روی داد، گفت: آیا در جایی از عربستان این اتفاق می افتد؟ کشوری که هنوز زنان در آن اجازه‌ی رانندگی ندارد چرا که خانواده‌ای نسل اندر نسل بر عربستان حاکم بوده و این اعمال ناپسند را انجام می دهند.
سپس آیت‌الله گلپایگانی ضمن قرائت، حکم انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان شرقی را به وی دادند.
بعداز دریافت حکم حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم شروع به اقامه نخستین نماز جمعه تبریز کردند.


حجت‌‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌ هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته گفت: برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب که در حکم مسئولیت آمده، تلاش کرده  و با همراهی مردم ادامه‌‌ دهنده راه ائمه جمعه‌های دلسوز گذشته تبریز خواهم بود.
وی، افزود: از روح شهدای محراب آذربایجان و سایر ائمه جمعه تبریز اجازه می‌خواهم تا در این جایگاه بایستم.
نماینده  ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آیت‌ الله مجتهد شبستری ۲۲ سال در خدمت مردم بود خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان هرگز دلسوزی‌های این عالم مجاهد را فراموش نخواهند کرد و یکی از مهمترین اقدامات و یادگاری‌های بزرگ وی ساخت مصلای تبریز بود.
خطیب جمعه تبریز افزود: ساخت کتابخانه با عظمت در کنار مصلا، سالن همایش، عنایت به حوزه‌های علمیه و سایر خدمات ارزشمند دیگر برای استان از جمله اقدامات این عالم بزرگوار است.
وی یادآور شد: طرحهای فرهنگی که به همت آیت‌ الله مجتهد شبستری آغاز شده و ناتمام مانده به اتمام خواهیم رساند و این عالم فرزانه را برای افتتاح آنها دعوت خواهیم کرد.
امام جمعه  تبریز با گرامیداشت  ۱۴ و ۱۵ خرداد و سالگرد رحلت امام خمینی ره تصریح کرد:  عزت و استقلال کشور از برکت وجود رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود و  سیره، ساده‌زیستی، رهبری، مدیریت و مردمداری امام  راحل از نکات برجسته ایشان است که باید مستمر و مداوم در جامعه بیان شود تا نسل آینده با امام امت آشنا شوند.
حجت‌الاسلام آل هاشم سالگرد ولایت و  رهبری حضرت آیت‌الله خامنه ای را نیز گرامی داشت و گفت: لطف الهی بود که ایشان در حادثه  تروریستی سال ۶۰ سالم بمانند و  زعامت جهان اسلام را به دست بگیرند.
نماینده  ولی فقیه در استان با قدردانی از محبت بی‌دریغ مردم در استقبال از وی اظهار کرد: این لطف مسئولیت بنده را سنگین‌تر می‌کند و تمام تلاش خود را برای آذربایجان غیور به کار خواهم گرفت.
حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم به احترام پدر خود که امام جمعه موقت تبریز است فقط نماز جمعه را اقامه کرد و نماز عصر به امامت آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، اقامه شد. 
 
 
 


پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

انتصاب نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

در پی درخواست کناره‌گیری جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای مجتهد شبستری از امامت جمعه‌ی تبریز پس از سال‌ها خدمات مجاهدت‌آمیز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حکمی، حجت‌الاسلام سیّد محمّدعلی آل‌هاشم را به‌عنوان نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه‌ی تبریز منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم


جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد محمّدعلی آل‌هاشم دامت‌افاضاته

اکنون که جناب حجة‌الاسلام والمسلمین آقای مجتهد شبستری پس از سالها خدمات مجاهدت‌آمیز در جایگاه با عظمت امامت جمعه در شهر قهرمان تبریز، از ادامه‌ی این تلاش مکرّم معذور گشته و درخواست کناره‌گیری کرده‌اند، جنابعالی را که خود فرزند آن شهر عزیز و دارای سابقه‌ی خدمت موفق در مسئولیتهای دیگر بوده و از شایستگی لازم برخوردار میباشید به نمایندگی خود در آن استان و امامت جمعه‌ی تبریز منصوب میکنم.

از جنابعالی انتظار میرود که با سلوک صمیمانه و تلاش خردمندانه با آن مردم مؤمن و پر انگیزه و شجاع که گامهای بلندشان در مجاهدتهای بزرگ در همه‌ی دورانها، کم‌نظیر است بویژه با قشر جوان انقلابی و پر شور، جایگاه معتبر امامت جمعه را بیش از پیش در خدمت پیشرفتهای فکری و عملی انقلاب قرار دهید.

تأکید بر وحدت کلمه‌ی عموم مردم، ارتباط مستحکم با روحانیت معظم و علمای اعلام، رابطه‌ی صمیمی با دانشگاهیان و فرزانگان، گسترش خدمات فرهنگی با کمک جوانان و مجموعه‌های مؤمن وانقلابی، و همدلی با ایثارگران و همدردی با ضعیفان، نیز همواره باید مدّنظر باشد.

توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
 
سیّدعلی خامنه‌ای

۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۶