تاريخ : شنبه 31 شهريور 1396برچسب:, | 15:6 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

امام جمعه تبریز گفت : مردم ایران همواره بر مواضع خود در برابر آمریکا خواهند ایستاد و مبارزه خود را با این دولت مستکبر ادامه خواهند داد.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مر کز آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز افزود : مردم امام جمعه تبریز : تداوم مبارزه مردم ایران با آمریکای جهانخوارکشورمان زیر بار ظلم نرفته و نخواهند رفت و مسئولان هم باید نشان دهند که در برابر دشمنان بیش از پیش ایستادگی می کنند.
وی به سخنرانی زشت و سخیف ترامپ در سازمان ملل علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت : مردم و نخبگان آمریکا باید از داشتن چنین رئیس جمهوری خجالت بکشند.
خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد : طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب باید با آمریکای بد عهد و پیمان شکن مقابله به مثل کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس که مقارن با ماه محرم شده است، یادآور شد : شروع جنگ تحمیلی بعد از گذشت 19 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توطئه همه جانبه دشمنان برای براندازی جمهوری اسلامی ایران بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اعمال حاکمیت بر اروند رود، جلوگیری از صدور انقلاب، تصرف و تضییع قلمرو و حاکمیت ارضی ایران، ایجاد برتری و جایگاه ویژه در منطقه، رهبری جهان عرب و در نهایت براندازی نظام جمهوری اسلام ایران را از اهداف تحمیل جنگ بر ایران برشمرد.

 

وی همچنین با اشاره به سالروز شکست حصر آبادان در سال 60 در عملیات ثامن الائمه علیه السلام گفت: این پیروزی اولین پیروزی گسترده رزمندگان اسلام و سر آغاز عملیات های بعدی بود.

 

وی به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار به ادامه مسیر تکاملی نیروهای انتظامی برای کسب موفقیت تاکید کردند و فرمودند  باید همیشه نیروی انتظامی در مقابله با سرقت، زورگیری، قاچاق و  رعایت نکردن قوانین آگاه باشند.

 

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها به سخنان بسیار مهم رهبر انقلاب در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان اشاره و خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان باید اندیشه‌ ورزی برای بررسی چگونگی حرکت رو به تعالی انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهد.
وی با تسلیت فرارسیدن ماه محرم گفت : مهمترین رمز بقای شیعه ، نهضت سیدالشهدا عیه السلام  و تداوم راه ایشان است و ما  توانستیم درس‌های نهضت عاشورا را در انقلاب اسلامی مشاهده کنیم که نفی طاغوت از جمله آنها بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود : تذکر لسانی وظیفه همگانی است و آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با نرمخویی در برابر انحرافها به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه تبریز همچنین با گرامی داشت  فرارسیدن سال تحصیلی جدید ادامه داد :  معلمان و مسئولان آموزش و پرورش باید تربیت صحیح و انقلابی فرزندان این مرز و بوم را در اولویت کاری خود قرار دهند تا دانش‌ آموزان ، متدین تربیت شوند و افرادی مانند شهید حججی به بار بیایند.



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
وحدت و همدلی بین نیروهای مسلح و مردم رمز پیروزی در برابر دشمنان است/ امر به معروف فقط به حجاب و عفاف ختم نشود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه هر حرکتی برای تضعیف نظام انجام گیرد، پایمال کردن خون شهدا را به دنبال دارد، گفت: وحدت و همدلی بین نیروهای مسلح و مردم همچنین تبعیت از ولایت فقیه رمز پیروزی ما در مقابل دشمنان بوده و خواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم بعد از ظهر امروز در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح آذربایجان‌شرقی به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص گنج بودن دوران جنگ تحمیلی ایران اظهار داشت: اینکه همه ساله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اقدام به گرامیداشت هفته دفاع مقدس می‌کند همان تعظیم شعائر اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه عزاداری پرشور هر ساله امام حسین(ع) باعث شده که اهداف عاشورا حفظ شود و این ایام همیشه زنده بماند، ابراز کرد: علت زنده بودن پیام عاشورا تکرار یاد و آن است،از این رو هفته دفاع مقدس که استمرار راه شهدای عاشوراست، باید تکرار شود تا هیچ‌گاه این ایثارگری و فداکاری‌ها فراموش نشود.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه ما در جنگ ایران و عراق پیروز شدیم،گفت: هدف اصلی جنگ هشت ساله علیه ایران، براندازی نظام جمهوری اسلامی بود زیرا آنها از پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شده بودند.

 

وی، آغاز توطئه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی را از ابتدای پیروزی انقلاب مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بعد از اینکه اوایل انقلاب به این نتیجه رسیدند نظام اسلامی ایران با توطئه‌های رنگارنگی که کردند از بین نمی‌رود، رو به جنگ فیزیکی آوردند.

 

امام جمعه تبریز اذعان داشت: صدام با حمایت شوروی سابق، هواپیماهای فرانسه، دلارهای اعراب و اطلاعات جاسوسی آمریکا  جنگ را شروع کرد اما در نهایت شکست را پذیرفت.

 

وی اضافه کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس نه تنها وجبی از خاک ایران جدا نشد بلکه نظام مقدس جمهوری اسلامی پرقدرت‌تر از همیشه به راه خود تا امروز ادامه داد.

 

آل‌هاشم با تاکید به اینکه هر حرکتی برای تضعیف نظام انجام گیرد، پایمال کردن خون شهدا را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: وحدت و همدلی بین نیروهای مسلح و مردم نقش مهمی داشته و قطعاً رمز پیروزی ما در مقابل دشمنان وحدت و اطاعت محض از رهبر فرزانه انقلاب است.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت تبیین امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: ما وظیفه داریم در حفظ و ترویج دین اسلام در دو حوزه خارجی و داخلی تلاش کنیم، نباید امر به معروف و نهی از منکر به عفاف و حجاب ختم شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مدافعان حرم، خادمان مرزها و مردان امنیتی میهن اسلامی، خودشان معروف‌های اصلی هستند که مدام باید یادآوری شوند.

 

امام جمعه تبریز با استناد به فرمایش رهبر فرزانه در خصوص اینکه تذکر لسانی وظیفه همگانی است، بیان کرد: تکیه نکردن به ابرقدرت‌ها، برخورد انقلابی در مقابل توطئه‌گران، انهدام مراکز توطئه، آمادگی در عالی‌ترین حد برای دفاع از ارزش‌های انقلاب، برائت از مشرکان و اتکاء به خداوند نه قدرت‌های پوشالی، معروف‌هایی هستند که باید مرتب مورد تفکر قرار گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه امر به معروف فقط حجاب و عفاف و پوشش زنان در خیابان و یا برخورد در مراکز عمومی و غیره نیست، گفت: حتی امر به معروف سیاسی نیز داریم که باید اهتمام ویژه به آن داشته باشیم.

 

آل‌هاشم تاکید کرد: اگر در مسائل موشکی به توفیقات بزرگ رسیده‌ایم زیرسایه شهدایی مانند تهرانی مقدم بوده ولی اصل موضوع مدیریت و درایت مقام معظم رهبری در کنترل نیروهای مسلح است که قطعاً این آقایی به برکت مدیریت امام‌گونه مقام معظم رهبری بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به فرماندهان خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه پیشکسوتان را فراموش نکرده و این فراموش نکردن را اهدای لوح ندانید بلکه با آنها اُنس داشته باشید.

 



تاريخ : پنج شنبه 29 شهريور 1396برچسب:, | 19:30 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر اولویت قرار دادن مباحث و مفاهیم قرآنی در هیات های عزاداری تاکید کرد.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم روز چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد مشترک برگزاری مراسم و مناسبت ‌های مذهبی تبریز، با ابراز تاسف از اینکه در بعضی از هیات‌های مذهبی هنگام قرآن ‌خوانی افراد کمی حضور دارند، بر توجه به جایگاه قرآن در محافل عزاداری تاکید و اظهار کرد: باید پر ازدحام ترین زمان در مجالس عزاداری هنگام قرائت قرآن باشد.
وی ادامه داد: اگر این قرائت به نحو احسن و با حضور خیل عظیم مردم انجام شود به تدریج قرائت و درک مفاهیم قرآنی به سمت عمل سوق داده خواهد شد.
آل‌ هاشم، رعایت مسایل فقهی و شرعی توسط مداحان اهل‌ بیت (ع) را لازم دانست و اضافه کرد: باید دقت کنیم روضه‌های مستند در این محافل خوانده شود و به روضه‌هایی که شبهه انگیزند، دامن نزنیم.
وی اضافه کرد: در مجالس عزاداری از تحریف‌ها و بدعت‌ها جلوگیری کنیم که خوشبختانه در مورد قمه ‌زنی موفق شده‌ ایم، اما در اطراف تبریز نیز چنین محافلی وجود دارد که قمه ‌زنی انجام می ‌گیرد که امیدواریم با زبان خوش نیز مانع از این کار شویم.
آل هاشم یکی از اقدامات دشمنان برای بدبین سازی نسبت به شیعیان را تبلیغات ناگوار و ترسناک نشان‌ دادن محافل عزاداری بیان کرد که ترویج قفل زدن به بدن، سینه‌خیز روی زمین راه رفتن و برخی اعمال نادرست در همین راستاست که باید به جد از آنها پرهیز شود.
وی به تغییر سبک نوحه‌ خوانی در مراسم های عزاداری اشاره کرد و گفت: تعبیرات نادرست، مدح و تمجیدهای بیجا و بی‌ معنی، آهنگ‌های مبتذل، به‌ کارگیری شیوه‌های غلط برای گرم کردن مجلس، کینه ‌ورزی برای اختلافات قومی و محلی از جمله اقداماتی است که باید در محافل عزاداری به شدت از آنها پرهیز شود، اما در عین حال خواندن شعرهای حماسی و ترویج فرهنگ شهادت، ترویج آرمان‌های امام و رهبری از جمله اقداماتی است که می ‌تواند موجب گسترش فرهنگ انقلابی و اسلامی شود.
امام جمعه تبریز خواستار همدلی افراد در هیات‌‌های مذهبی شد و بر لزوم حضور پرشور عزاداران در آئین های محرم تاکید کرد و یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌ فرماید: هرکس شعائر خداوند متعال و شعائر مذهبی را بزرگ کند، کار وی از کارهای پرهیزگاران است.

منبع : ایرنا

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هر حرکت و رفتاری که منجر به تضعیف نظام جمهوری اسلامی شود در حقیقت خیانت به خون شهدا و آرمان های امام راحل است.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم روز چهارشنبه در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی استان به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، شهدای جبهه مقاومت و مدافعان حرم آل الله را در امتداد خون پاک شهدای دوران دفاع مقدس توصیف و اظهار کرد: باید توجه داشت که امروز هر حرکتی که باعث تضعیف نظام شود، خیانت به خون شهداست و وحدت و همدلی است که می ‌تواند مانع از پایمال شدن این خون‌های پاک باشد.
وی افزود: رمز پیروزی ما وحدت و اطاعت محض از فرامین مقام معظم رهبری است که اگر بخواهیم این دو ویژگی را رعایت کنیم، دشمنان نظام جمهوری اسلامی هیچ توطئه‌ ای را نمی ‌توانند علیه ملت ما به سر انجام برسانند.
آل‌ هاشم با اشاره به آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: عده ای بر این باورند که وقتی صحبت از امر به معروف می‌ شود، تنها موضوع نماز و حجاب است اما عمل به آنها جزو وظایف هر مسلمانی است و چه بسا امروز تقویت مدافعین حرم نیز جزو این فریضه الهی است.
وی ادامه داد: تکیه نکردن به ابرقدرت‌ها و ستمگران، انهدام مراکز توطئه، آمادگی در عالی ‌ترین حد، برائت از مشرکین، جلوگیری از منکرات و هدایت به راه راست و آگاهی از توطئه‌های دشمن همه از اصول امربه‌ معروف و نهی از منکر است و حتی در امور سیاسی نیز باید امر به ‌معروف و نهی از منکر صورت بگیرد.
آل هاشم به اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه های جهانی اشاره کرد و گفت: امروز این اقتدار به ‌واسطه رهبری هوشمندانه و فرماندهی مقتدر و مدیریت و بینش بالای مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: در موضوع فناوری های دفاعی در حوزه هوا و فضا که توسط شهید تهرانی مقدم‌ها به انجام رسید، مدیریت اصلی آن توسط رهبری بوده و است.
امام جمعه تبریز دوران هشت سال دفاع مقدس را در استمرار حادثه کربلا خواند و افزود: شاید عده‌ای برگزاری همایش ها و برنامه های ویژه برای شهدا را بد بدانند، اما بیان و تشریح این ایثارگری ها قابل تکرار است و اگر تکرار نشود، فراموش خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این دیدار با بیان اینکه تجدید میثاق نیروهای نظامی و انتظامی استان با مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در استان یکی از اصلی‌ترین اهداف این دیدار است، گفت: اصلی‌ترین راهبرد دشمن در وضعیت کنونی ایجاد دوقطبی و چندقطبی و تشدید اختلافات بین مردم و دولت، مردم و مردم، دولت با دولت و نیروهای مسلح است.
سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسکر کریمیان افزود: مقام معظم رهبری با احساس این مسئله فرمودند: امروز از هر گلویی که ندای اختلاف از آن بیرون آید، آن گلو خائن است.
وی اظهار کرد: جبهه استکبار در طول دوران پس از انقلاب اسلامی شکست‌های بزرگی خورده است و همانند مار زخمی به خود می‌ پیچد و دنبال فرصتی است تا با اختلافات بتواند به جمهوری اسلامی رخنه کند که در این میان وظیفه اصلی ما حفظ انسجام و وحدت در کشور است.
کریمیان با بیان اینکه آذربایجان ‌شرقی جزو امن ترین و پاک ‌ترین استان‌های کشور است، ادامه داد: همه امرای ما در پدافند ارتش، سپاه و نیروی انتظامی هم عقیده هستند که خواسته‌های نظام جمهوری اسلامی را در اولویت قرار دهند.

منبع : ایرنا

 

 



 پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه 24 شهریور 96 تبریز به امامت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

رئیس مجلس شورای اسلامی با امام جمعه تبریز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز دوشنبه در جلسه ای بدون حضور خبرنگاران با حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار و گفت وگو کرد.

این دیدار در مسیر بازگشت لاریجانی از ارومیه به تهران و در محل فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز انجام شد.

لازم به توضیح است که در این دیدار شبستری خیابانی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی و مدیران شهری و استانی نیز حضور داشتند.

علی لاریجانی پس از استقبال مسئولان استان و دیدار با حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان، تبریز را به مقصد تهران ترک کرد.

 



تاريخ : یک شنبه 26 شهريور 1396برچسب:, | 15:24 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تربیت انقلابی ، ایجاد روحیه تعهد به نظام اسلامی ، بصیرت افزایی و آگاه سازی دانش آموزان را مهمترین وظایف آموزش و پرورش دانست.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در جلسه  مشترک شورای معاونان  ،مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان گفت :با توجه به این نقش مهم ، باید لوازم تربیت اسلامی در مدارس  فراهم شود که استاندارد بودن بنای مدارس ، نیروی انسانی مبتکر و متدین از جمله این لوازم و شرایط است.

 

 وی استفاده از نیروی انقلابی و متعهد به نظام اسلامی را در تربیت اسلامی موثر دانست و اظهار داشت:  مقابله با هجمه فرهنگ غرب یکی دیگر از اصول اساسی تربیت اسلامی است که متولیان باید آن را سرلوحه برنامه ها و اقدامات خود قرار دهند.

 

امام جمعه تبریز پیچیده ترین تهدید دشمن را هجوم  فرهنگی دانست و ادامه داد : بهترین محل پس از خانواده برای تربیت صحیح فرزندان و مصون سازی آنها از تهاجم فرهنگی محیط مدرسه است.

 

وی گفت : بنا بر گزارشها هم اکنون آمار زنان معتاد نسبت به مردان پیشی گرفته و سن آلودگی به مواد مخدر بسیار پایین آمده است که با توجه به این معضل نقش آموزش و پرورش در آگاه سازی خانواده ها و دانش آموزان بسیار مهم و کارساز است.

 

نماینده  ولی فقیه در استان گفت : معلمان نیز باید با روحیه  شاداب و با ملایمت تدریس کنند و  الگوی مناسبی برای دانش آموزان باشند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد : محیط مدارس را از مسائل حاشیه ای سیاسی دور نگهدارید  آنچه در این حوزه  لازم است تشویق دانش آموزان به گرایش به اصول و آرمان های انقلاب ، امام  و رهبر معظم انقلاب است .
مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز هدف از این نشست را  بررسی مشکلات و چالشهای موجود در نواحی و مناطق استان و تلاش برای حل آنها به منظور استقبال مطلوب از بازگشایی مدارس برشمرد و گفت : در استان 700 هزار دانش آموز در 8 هزار و 200 مدرسه تحصیل می کنند و رویکرد مهم آموزش و پرورش ایجاد انگیزه تحصیل در دانش آموزان و تقویت روحیه تدریس در معلمان است.
پاشایی افزود: برای جبران کمبود نیروی انسانی و تامین معلم از میان فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تلاش می کنیم و در این میان اولویت ما افزایش پوشش تحصیلی در سراسر استان است که متأسفانه در سواد آموزی از میانگین کشوری عقب هستیم.
 

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

هشدار به بی‌تفاوتی مسوولان نسبت به خانوادهایشان

امام جمعه تبریز به برپایی جشن‌های عروسی مختلط در شهر اشاره کرد و گفت: امید است چنین موضوعی صحت نداشته باشد ولی در صورت صحت موضوع، باید اماکن و نیروی انتظامی دقت لازم را داشته باشند.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به دیدار دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقام معظم رهبری اظهار کرد:در این دیدار رهبر فرزانه انقلاب به رعایت جایگاه مهم و اثرگذار مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کردند تا اعضای مجمع تشخیص توجه ویژه به مسئله انقلابی ماندن و بودن داشته باشند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خود با اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند که مجمع تشخیص مصلحت نظام محل مصلحت سنجی نبوده و بلکه محل تفکر انقلابی است، افزود: لزوم نگاه بلند مدت و دقیق نسبت به مسائل از دیگر تاکیدات ایشان به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بود تا اعمال مصلحت با نگاه بلندمدت بوده و از روی روزمرگی نباشد تا برنامه‌های بلندمدت در این مجمع جاری شود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رهبر فرزانه به تعامل قوای سه‌گانه با مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید داشتند تا سیاست‌های نظام توسعه یابد، اشاره کرد وگفت: امید است دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجرای منویات مقام معظم رهبری موفق باشد.

نماینده ولی فقیه در استان در تشریح مناسبت‌های هفته، به روز «خانواده» در این هفته اشاره کرد و افزود: برنامه‌های آتی خطبه نماز جمعه را به تبیین جایگاه خانواده اختصاص خواهم داد زیرا این موضوع بسیار مهمی در جامعه است.

وی اضافه کرد: باید راه‌حل‌هایی پیدا کنیم که طلاق در کشور رواج داده نشده و کرامت زن در اجتماع و خانواده رعایت شود، راه درست در این زمینه اصلاح دید درست به زن است ضمن آنکه رعایت پشتوانه‌های قانونی در جامعه باید لحظ شود.

ابراز نگرانی از برپایی جشن‌های عروسی مختلط در تبریز

آل‌هاشم به برپایی جشن‌های عروسی مختلط در شهر اشاره کرد و گفت: امید است چنین موضوعی صحت نداشته باشد ولی در صورت صحت موضوع، باید اماکن و نیروی انتظامی دقت لازم را برای برخورد با این پدیده داشته باشند.

وی به اهمیت ایجاد احساس وظیفه در بین دستگاه‌های فرهنگی تاکید و بیان کرد: هر کدام از دستگاه‌ها باید برنامه‌های دقیق و مدون داشته باشند تا بتوان از فروپاشی خانواده جلوگیری کرد.

خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: برخی مسوولان از نظر کاری خادم و دلسوز هستند و فقط به دنبال اهمیت کار خود بوده ولی توجهی به خانواده خود ندارند و آنها را رها کرده‌اند و عنان اختیار خانواده از دستشان خارج شده است، خانواده‌ نیاز به محبت و توجه دارد.

وی خطاب به سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی در خصوص ابلاغ برنامه‌ای برای یک روز با خانواده، گفت: باید همه چند ساعتی را در کنار خانواده گذرانده و برنامه‌های زندگی را مرور کنند تا کمبودها جبران شود.

آل‌هاشم به لزوم توجه به قشر بازنشسته در جامعه اشاره کرد و افزود: چرا باید فردی که چند سال برای کشور زحمت کشیده بعد از چند سال از یاد برده شود، نباید به اهدای یک لوح و تقدیر در یک روز به این عزیزان اکتفا کرد بلکه هر روز یاید روز ارج نهادن به آنها تلقی شود.

ولایت‌مداری و دینداری شهریار در برهه‌های انقلاب را فراموش نخواهیم کرد

وی خاطرنشان کرد: در این روزها با بزرگداشت شاعر متعهد و انقلابی کشورمان و افتخار استان یعنی «شهریار» شیرین سخن روبه رو هستیم که ولایت‌مداری و دینداری ایشان در تمام برهه‌های انقلاب را هیچ‌گاه فراموش نخواهیم کرد.

خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: عشق و علاقه شهریار به امام راحل و مقام معظم رهبری همچنین سرزمین مادری خود و مهم‌تر از همه عشق به مولا علی(ع) هیچ‌گاه فراموش شدنی نخواهد بود و باید شعرای جوان مسیر شعرای انقلاب را ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: اشعار «شهریار» مورد پسند همگان بوده و در ایام محرم برای اشعاری که این شاعر انقلابی در وصف ائمه سروده، گریسته‌اند .

معیار اهدای جایزه صلح بر همگان مشخص شد

وی به کشتار بیش از چهارهزار زن و مرد و کودک در میانمار اشاره کرد و افزود: برخی از این اجساد را زنده زنده سوزانده و خانه آنها را تخریب کرده‌اند و محافل مدعی صلح به رئیس جمهور میانمار جایزه صلح داده‌اند.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: معلوم است که معیار اهدای جایزه صلح هیچ تطابقی با حقوق بشر و انسانیت ندارد.

بی‌تفاوتی سازمان حقوق بشر نسبت به کشتار مسلمانان میانمار دردآور است

وی بی‌تفاوتی کشورها به کشتار مسلمانان میانمار را یادآور شد و گفت: چرا سازمان حقوق بشری هیچ اقدامی نکرده و توجه خود را به مسائل بی‌اهمیت معطوف داشته که  جای تامل داشته و دردآور است، انگار نه انگار که در منطقه‌ای نسل‌‌کشی صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه یکی از شاخص‌ترین نشانه مومن و بنده ویژه خداوند اعتدال در انفاق است، افزود: بندگان خدا افرادی هستند که در صورت انفاق نه اسراف و نه سخت‌‌گیری داشته باشند بلکه میانه‌روی کنند.

وی بیان داشت: موضوعی که رعایت آن باعث آرامش در زندگی فردی و اجتماعی می‌شود، اعتدال در انفاق و مصرف است.

امام جمعه تبریز به ایام جشن عاطفه‌ها در این روزها اشاره کرد و گفت: رسیدگی به خانواده مستضعفین کار بزرگی است و افرادی که وضع خوبی دارند باید کمک مطلوبی به آنها داشته باشند.

نگرانی از معضل بزرگ اسراف در کشور

خطیب جمعه تبریز با اشاره به معضل بزرگ اسراف در کشور بیان کرد: برخی‌ بخیل بوده و نه تنها به دیگران بلکه به خانواده خود نیز کمک نمی‌کنند اما در مقابل افرادی هستند که رو به اسراف آورده و در همه مورد دچار افراط شده‌اند.

وی اذعان داشت: در ایام بازگشایی مدارس هستیم و توجه به کودکان محروم داشته باشیم تا بتوان با کمک به آنها، فقر و محرومیت را در کشور ریشه‌کن کرد.

 



تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1396برچسب:, | 11:35 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

در مراسمی از ثبت شیوه سنتی تهیه آجیل تبریز در فهرست آثار ملی رونمایی شد.

رونمایی ثبت آجیل تبریز در فهرست آثار ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ثبت آجیل تبریز در فهرست آثار ناملموس با توجه به شهرت جهانی آجیل تبریز و در پی درخواست اتحادیه مربوطه در سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  در این مراسم ، بر اهمیت آجیل در تولید داخلی و اشتغال زایی تاکید کرد و گفت:  باید تلاش شود آجیل تبریز به صورت بین المللی نیز ثبت شود.
نواداد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی نیز گفت: در آستانه تبریز 2018، ثبت ملی آجیل تبریز در در فهرست آثار ملی ارزشمند بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: آجیل تبریز از دیرباز به عنوان یکی از مرغوب ترین و معروف ترین سوغاتی های تبریز بوده است و قدمت آن به قبل از دوره قاجار برمی گردد.
آبدار افزود : شهرت جهانی آجیل تبریز و شیوه تهیه سنتی آن باعث شد تا با تکمیل پرونده و پیگیری های اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شود.
آذربایجان‌شرقی از لحاظ تولید آجیل و خشکبار رتبه نخست کشور را دارد و بخشی اعظمی از تولیدات این استان به خارج از کشور صادر میشود.
بر اساس آمارها ، هم‌اکنون بیش از 500 آجیل فروش در تبریز مشغول فعالیت هستند  که برای بیش از 2 هزار نفر اشتغالزایی کرده اند.

 



تاريخ : سه شنبه 13 شهريور 1396برچسب:, | 14:23 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ قرآنی در ایران حاکم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره وزارت نیرو ویژه فرزندان همکار با تاکید بر اینکه باید در همه جای ایران فضای قرآنی حاکم شود، اظهار داشت: تاکنون قدم هایی در عرصه قرآنی برداشته ایم و امروز نمی توان ادعا کرد که در عرصه قرآنی وظایف خود را به خوبی انجام داده ایم.

وی تاکید کرد: باید به روح ملکوتی امام عظیم الشان درود بفرست که قرآن را از مهجوریت نجات داد، زیرا در زمان های گذشته مردم قرآن می خواندند، اما تنها در مراسم ختم و در قبرستان ها قرآن تلاوت می شد. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اکنون فرهنگ قرآنی در کشور حاکم است، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران اکنون کودکان پنج ساله حافظ کل قرآن است و در عرصه قرآنی نونهالان در مجامع بین المللی برای کشور افتخار می آفریند و به صراحت می توان گفت در حال حاضر کشور ما پر از فضای معنویت است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به حضور جوانان در عرصه های قرآنی، ابراز داشت: در مراسم اعتکاف جوانان زیادی شرکت میکنند و این امر در زیر سایه فرهنگ و برکت قرآنی به وجود آمده است.

وی با اشاره به پیروزی جبهه حق علیه باطل، گفت: در جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان با 14 نفر مقتدرانه با اسرائیل جنگید و پیروز شد و حزب الله با تعداد کمی از جنگجویان خود در مقابل اسراییل ایستادگی کرد و علت این امر رشد نهال فرهنگ قرآنی در دل جنگجویان لبنانی بود. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز موفقیت ها در داخل و خارج کشور به برکت قرآن است، خاطرنشان کرد: باید از بسترسازان فرهنگ قرآنی در کشور قدردانی کرد و در قبال قرآن وظایف سنگینی خود را ایفا کرد و تمام قدم هایمان در راستای عمل به فرموده های قرآنی باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگسازی قرآنی در کشور، بیان داشت: به فرموده امام خامنه ای باید ۱۰ میلیون حافظ در کشور داشته باشیم و باید آمار درصد فعالان قرآنی فرزندان همکار وزارت نیرو را محاسبه کرد تا بدانیم که چند درصد این ۱۰ میلیون را این وزارتخانه به عهده دارد؟. 
وی تاکید کرد: باید تدبر و تفکر در قرآن داشته باشیم، زیرا تمام این عوامل مقدمه ای برای عمل به گفته های قرآن است، اگر معانی قرآن را بدانیم و عمل نکنیم هیچ سودی برایمان نخواهد داشت.   
امام جمعه تبریز از همراهی و پشتیبانی وزارتخانه و به خصوص شخص وزیر در گذشته واکنون در فرهنگسازی در زمینه قرآن تقدیر کرد.

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

سی‌امین نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس با عنوان «تجلیل از حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم» با حضور حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر خرم طوسی مشاور عالی فرمانده کل ارتش و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام محمدحسنی در این مراسم احترام و ارج نهادن به مقام قهرمانان و پیشکسوتان جنگ و جهاد را سیره پیغمبر (ص) دانست و گفت: وظیفه همه ما است که با نشر خاطرات و نمایش دلاورمردی‌های پیشکسوتان سال‌های دفاع مقدس از این سرمایه‌های عظیم پاسداری و خاطرات و درس‌های دفاع مقدس را به نسل جوان بازگو کنیم.

وی یادآور شد: خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس غنیمتی است که اگر از این گنجینه ارزشمند استفاده نشود در حق این گنجینه کم لطفی شده است.

حجت الاسلام محمدحسنی بزرگ‌مردانی که جان خود را فدای عزت، سربلندی و اقتدار میهن و اسلام کرده‌اند را قهرمانان واقعی این مرز و بوم خواند و بر قدردانی و پاسداری از مقام والای این عزیزان تأکید کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نقش مهم و سازنده حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ارتش، شخصیت وی در آجا را غیر قابل تکرار دانست و از زحمات و خدمات وی در طول سالیان متمادی مبارزات، دفاع مقدس و سازندگی تقدیر و تشکر کرد.

همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ضمن تشکر از دست‌اندرکاران و بانیان این جلسه و قدردانی از حضور پرشور پیشکسوتان در مراسم مذکور، از مقام معظم رهبری به دلیل انتصاب شایسته حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی تشکر و قدردانی و اظهار کرد: قطعاً حجت الاسلام محمدحسنی ظرف مدت کوتاهی شایستگی‌های خود را ثابت خواهد کرد و موفیقت‌های بی بدیلی نصیب سازمان عقیدتی سیاسی و ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ضمن تبریک انتصاب اخیر فرماندهی کل ارتش، سرلشکر موسوی را فردی مقبول از نظر پیشکسوتان و فرماندهان جدید ارتش دانست و او را فردی شایسته برای این جایگاه خطیر خطاب کرد و از خدمات و زحمات سرلشکر صالحی در طول سال‌های فرماندهی در ارتش نیز تقدیر و تشکر نمود.

امام جمعه تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امیر سپهبد صیاد شیرازی، گفت: همه خدمات ارائه شده در زمان دفاع مقدس از ناحیه اینجانب با پشتیبانی‌ها و حمایت‌های مرحوم حضرت آیت‌الله ملکوتی صورت می‌پذیرفت.

در پایان این نشست صمیمی لوحی با امضای تمام پیشکسوتان حاضر در جلسه به حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اهدا و از سال‌ها حضور وی در ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر به عمل آمد.

 

 



تاريخ : یک شنبه 11 شهريور 1396برچسب:, | 19:29 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز امروز شنبه به همراه مسوولان محلی از مناطق زلزله زده شربیان بازدید کرد.

 

تصاویر : وقت نیوز

اخبار مرتط با موضوع :

نصر نیوز : بازدید حجت‌الاسلام آل هاشم از روستای زلزله‌زده «ایوق»+تصاویر

 



تاريخ : یک شنبه 11 شهريور 1396برچسب:, | 10:35 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی از مناطق زلزله زده شهرستان سراب بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، صبح شنبه از مناطق زلزله زده شربیان و روستای ایوق در شهرستان سراب بازدید کرد.

فرماندار سراب و جمعی از مسئولان محلی و استانی نیز در این بازدید حضور داشتند.

امام جمعه تبریز در این بازدید، ضمن همدردی با حادثه دیدگان این زلزله، خواستار اقدام سریع مسئولان استان در راستای احداث خانه های تخریب شده شد.

گفتنی است، زلزله ای به قدرت ۴/۹ ریشتر در ساعت ۳:۴۴ صبح روز دوشنبه هفته گذشته، حوالی شربیان واقع در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که خوشبختانه این زمین لرزه، خسارت جانی نداشت،‌اما بخشی از خانه های روستای ایوق تخریب شده است.

شربیان در بخش مهربان شهرستان سراب واقع است و از تبریز مرکز استان، حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

 

هشدار درباره تاسیس سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اسرائیل خط قرمز کشورهای مسلمان است و از جمهوری آذربابجان می‌خواهیم هیچ اقدامی در خصوص ایجاد روابط با اسرائیل را قبول نکند.

 

هشدار درباره تاسیس سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیلبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با نمایندگان رسانه‌های کشورهای اسلامی، درتبریز گفت: برخی کشورها سعی دارند بین دو کشور تفرقه‌افکنی کنند از این رو از جمهوری آذربایجان می‌خواهیم از توطئه‌های دشمنان آگاه باشند.

 

وی با تاثیرگذار خواندن رسانه‌ها در پیوند دو کشور، مقابله با تفرقه افکنی‌های دشمنان، اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند دو دولت و دو ملت را به هم بیشتر نزدیک کنند و در تقویت و توسعه فرهنگ مشترک اثرگذار باشند.

 

آل‌هاشم گفت: اسرائیل خط قرمز کشورهای مسلمان است و از جمهوری آذربابجان می‌خواهیم هیچ اقدامی در خصوص ایجاد روابط با اسرائیل را قبول نکند.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: در خصوص تاسیس سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که جمهوری آذربایجان نباید از این اقدام استقبال کند.

 

وی همچنین بر اعتماد ایران به جمهوری آذربایجان تاکید کرد و گفت: تمام مناسبات سیاسی اجتماعی و سیاسی ایران با جمهوری آذربایجان بر پایه اعتماد بوده است ولی اجرای سیاست‌های تفرقه افکنانه دشمنان در این کشور نگران کننده است.

 

آل‌هاشم در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار آیت الله ملکوتی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و حیدر علی اف رئیس جمهور وقت جمهوری آذربایجان گفت: خاطره خوشی از دیدار این دو بزرگوار در همین دفتر می‌خواهم برایتان بازگو کنم که با وجود این که هر دوی ایشان نیستند اما خاطره خوبی از آنها به یادگار باقی است.

 

وی ضمن نقل قول از رئیس جمهور سابق آذربایجان در مورد آیت الله ملکوتی گفت: حیدر علی اف، آیت الله ملکوتی را انسانی با تقوا معرفی کرده است.

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

تصاویرسی امین جلسه هم اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس

( تجلیل از حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم)

 

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

معاونت فرهنگی و روابط عمومی

شهریور1396

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

امام جمعه‌ تبریز با بیان اینکه عید قربان، فصل قرب مسلمان به خدا در سایه عبودیت است، گفت: عید در اصطلاح به معنی بازگشت به خداوند است و در عید سعید قربان، بخشش خدا به همراه رحمت بر بندگان نازل شده و در این روز مسلمانان با عبادت، از گناهان خود ابراز ناراحتی و طلب بخشش کرده و در راه اطاعت از خدا آماده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عید قربان، ضمن تبریک این عید سعید، اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) در راه خدا، با اخلاص از جوان خود گذشت و اگر اسماعیل ذبیح‌الله شد برای این بود که او تسلیم فرمان خدا بوده و از صابران بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه عید قربان، یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است، خاطرنشان کرد: این عید زیباترین نمونه‌ی تعبد انسان در مقابل خدا بوده و عید ایثار، قربانی، اخلاص و عشق به خداست، در این روز عزیز حضرت ابراهیم(ع) از جانب خداوند مامور قربانی کردن فرزند خود شد و زمانی که ابراهیم فرمان خدا را به فرزندش ابلاغ کرد، اسماعیل گفت که فرمان خدا را اجرا کن؛ در حین اجرای دستور خدا، معجزه‌ای رخ داده و خداوند به جای اسماعیل یک قوچ را برای قربانی کردن نازل کرد.

وی افزود: بسیاری معتقدند که این قوچ از طریق جبرئیل نازل شده و عده‌ای نیز اعتقاد دارند که این قربانی از دامنه‌ی کوه‌های منا سرازیر شده بود، خلاصه که به هر طریق از جانب خدا بود و امید است که قربانی‌های ما نیز مورد قبول حق واقع شود.

وی با اشاره به قربانی کردن توسط حاجیان نیز گفت: امروز حاجیان نیز در موسم حج قربانی می‌کنند تا بگویند که ما نیز همانند ابراهیم تسلیم امر خدا هستیم، امروز زنجیرهای اسارت و تعلقات را مییبریم تا به خداوند متعال نزدیک شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به سالگرد شهید عراقی و فرزندش که به نام روز بسیج اصناف نامگذاری شده است، بیان کرد: از زحمات بسیج اصناف و بازاریان که در هر مقطع برای پیروزی و استمرار انقلاب تلاش کرده‌ و اکنون نیز آماده‌ی خدمت‌رسانی هستند، قدردان بوده و از خدای متعال برایشان جزای خیر مسئلت داریم.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله قدوسی و شهید هوشنگ وحید دستجردی در چهاردهم شهریور ماه، اظهار کرد: یاد این شهدای بزرگ را گرامی داشته و تقدیر می‌کنیم از خدمات ارزنده‌ای که در راه انقلاب و اسلام در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده‌اند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، تاکید کرد: این قرارگاه نقش با اهمیتی در کشور داشته و مسئولیت حراست از فضای کشورمان را دارد، هر هواپیمایی که بخواهد وارد کشور یا از کشور خارج شود تحت کنترل پدافند هوایی بوده و عوامل این قرارگاه‌ به طور شبانه روزی در حال رصد و کنترل هستند؛ همچنین در زمان جنگ نیز زحمات فراوانی را در راه دفاع از کیان کشور اسلامی‌مان کشیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سالگرد شهادت جمعی از حجاج در سال ۶۶ به واسطه‌ی بی‌کفایتی آل‌سعود و همچنین سالگرد شهادت حجاج ایرانی در سال ۹۴ در منا، یادآور شد: یاد شهدای حج را که مظلومانه به شهادت رسیدند گرامی داشته و بر روح مطهرشان صلوات می‌فرستیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه‌ی ولایت نیز افزود: امید است که برنامه‌ریزی‌هایی به احترام ایام غدیر انجام شده و سعی کنیم هر برنامه‌ی مقدس و هر افتتاح که هست در این دهه انجام شود.

وی ادامه داد: هفته‌ی پیش یکی از روحانیون بزرگ تبریز حجت الاسلام اسحاق سرایی به رحمت خدا رفت؛ از خدمات ارزشمند ایشان که قبل و بعد از پیروزی انقلاب در کارنامه درخشان این عالم به ثبت رسیده قدردانی کرده و بر روح پاک این بزرگوار درود می‌فرستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دولت جدید، افزود: عمده‌ترین توصیه رهبری به دولتیان و اعضای کابینه، جهت گیری و روحیه‌ی انقلابی و کار و تلاش در راستای حل مشکلات مردم و معیشت مردم بود و جا دارد که دولت جدید با تلاش وافر در این رابطه اقدام کند

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری در اولین دیدار سالانه با کابینه دوازدهم علاوه بر توصیه‌ها، راهبردهای کلانی نیز در بخش‌های مختلف بیان کردند که اگر دولت به اجرای همین دستورات موفق شود، می‌توان عملکرد دولت دوازدهم را کاملاً موفق و در راستای اهداف انقلاب و در کسب رضایت مردم دانست.

وی گفت: شایسته است دولتمردان در طول دولت دوازدهم به گونه‌ای عمل کنند که در پایان در عمل به تاکیدات رهبری سرافراز بیرون بیایند.

وی با بیان خلاصه‌ای از تاکیدات مقام معظم رهبری به دولت دوازدهم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که دولتیان در انجام وظیفه باید نیت الهی داشته باشند و انس با قرآن و دعا را فراموش نکنند و با روحیه‌ی جهادی و با تلاش مضاعف بدون چشم داشت تلاش کنند؛ اگر کسی پیشنهاد و انتقادی دارد در مقابل آن صبر کرده و گوش کنند، با مردم ارتباط نزدیک داشته و در واگذاری مسئولیت‌ها، تدین، کارایی بودن، انقلابی بودن و جهادی عمل کردن را مورد توجه قرار دهند، مدیران باید بر زیر مجموعه خود نظارت داشته و با برنامه‌ی مدون و علمی اقدام کنند و همچنین توجه به اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به زلزله‌ی شربیان، بیان کرد: از تمام دست اندرکاران مربوطه و ذی‌ربط و مسئولانی که در این راستا بلافاصله به مساعدت شتافتند، قدردانی کرده و از خدا برایشان اجر جمیل مسئلت داریم.

اخبار مرتبط با موضوع:

خبرگزاری تسنیم:کار جهادی و روحیه انقلابی راه‌حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است

خبرگزاری مهر : عمل به سخنان مقام معظم رهبری باعث موفقیت دولت دوازدهم خواهد شد

 خبرگزاری صدا و سیما : موفقیت دولت در گرو عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران : موفقیت دولتمردان در خدمت به مردم است

 

 



 

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

قدرت ملی و خانواده مستحکم در پیوند با یکدیگر هستند / بدخواهان برای ایجاد تزلزل در بنیان خانواده سالم و قرآنی دسیسه چیده اند

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش ائمه جمعه شمالغرب کشور در تبریز گفت: قدرت ملی و خانواده مستحکم در پیوند با یکدیگر هستند.

قدرت ملی و خانواده مستحکم در پیوند با یکدیگر هستند / بدخواهان برای ایجاد تزلزل در بنیان خانواده سالم و قرآنی دسیسه چیده اند

به گزارش ائل، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در همایش ائمه جمعه شمالغرب کشور در تبریز گفت: قدرت ملی و خانواده مستحکم در پیوند با یکدیگر هستند و گسترش  خانواده های سالم در کشور،  راه نفوذ بر دشمنان و بدخواهان را خواهد بست.

وی خانواده اشباع از اخلاق ، عاطفه و دیانت را از شاخص های خانواده موفق برشمرد و تصریح کرد: در چنین خانواده ای فرزندان صالح تربیت یافته و جامعه به سوی آرامش سوق می یابد.

امام جمعه تبریز خانواده امیرالمومنین امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را خانواده مطلوب قرآنی دانست  و افزود: با تدبر در چنین خانواده ای می توان به اساس خوشبختی کانون خانواده موفق پی برد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  یک رنگی ، قدردانی و گذشت را از دیگر برجستگی های خانواده اسلامی برشمرد و گفت: در خانواده قرآنی حدود مشخص است و در اختلافات حریم های اخلاقی رعایت می شود.

نماینده ولی فقیه در استان  با بیان اینکه بدخواهان برای ایجاد تزلزل در بنیان خانواده سالم و موفق قرآنی دسیسه چیده اند؛ خاطر نشان کرد: امروز وظیفه ماست که فرهنگ جامعه مطلوب اسلامی را بیش از پیش در جامعه بپرورانیم تا اجتماعی عاری از گناه و انحطاط را ایجاد کنیم.

گفتنی است همایش دو روزه ائمه جمعه شمال غرب کشور با محوریت مبانی تحکیم خانواده اسلامی با شرکت نمایندگانی از استان های آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،اردبیل،کردستان و گیلان در تبریز برگزار شد.



 

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: اشتغالزایی بهترین خدمت به کشور و پاسخ مثبت به ندای رهبری است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه فاز دوم کارخانه گروه صنایع غذایی بشارت افزود: از استاندار آذربایجان شرقی و هر کس که برای رونق بخشیدن اقتصاد تلاش و کسانی که ارزیابی و نظارت می کنند، تقدیر و تشکر می کنم.
وی با بیان اینکه امروز بحث تولید مایه برکت و افتخار استان است، ادامه داد: افتخار می کنم در استان ما مجموعه های مختلفی وجود دارند که از نظر تولیدات منحصر به فرد است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه امروز یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است تولید است، اظهار کرد: تولید ملی و عدم وابستگی مایه افتخار کشور است.
وی بر افزایش تولید و اشتغال زایی تاکید کرد و گفت: با رونق تولید از وابستگی به دیگران رهایی می یابیم.
به گزارش ایرنا، فاز دوم کارخانه گروه صنایع غذایی بشارت در زمینی به وسعت 12 هزار متر مربع با زیر بنای شش هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: عقیده خاص هر فرد در فضای کار و خدمت محترم است. مهم این است که از ورود مسائل سیاسی به محیط کار خودداری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم در دیدار با اسحقی ضمن تبریک انتخاب وی به‌عنوان سرپرست شهرداری تبریز، اظهار کرد: کار و خدمت برای مردم، حتی اگر به مدت یک روز یا یک هفته باشد، ارزشمند است. این مرحله فرصت مهمی است که باید با بهترین کیفیت، صرف شهر و شهروندان شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با برشمردن ویژگی‌های مهم خدمت در مسئولیت‌های شهری، افزود: عقیده خاص هر فرد در فضای کار و خدمت محترم است. مهم این است که از ورود مسائل سیاسی به محیط کار خودداری شود.

 آل هاشم مشورت پذیری را از شاخص‌های مهم مدیریتی خواند و تصریح کرد: افراد هر قدر هم توانمند باشند، نیازمند مشورت دیگران هستند. مشورت، موجب قاطعیت در تصمیم‌گیری خواهد شد. البته طبیعی است که نمی‌توان به تمام نظرات اطرافیان عمل کرد.

وی با بیان اینکه سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، به‌خصوص در نهاد بزرگی مانند شهرداری، حائز اهمیت است، گفت: محیط خدمت باید از افرادی که زمینه فساد دارند، دور باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه حسن خلق باید در هر حال مورد توجه مسئولان باشد، اضافه کرد: ممکن است مطالبه افراد، از نظر قانونی، امکان‌ناپذیر باشد با این حال، رفتار مسئولان و مجریان، باید توأم با گشاده‌رویی باشد.

 آل هاشم همچنین مشورت پذیری، مردمی بودن، دلسوزی، صداقت و قاطعیت را از دیگر ضرورت‌های مدیریتی عنوان کرد.

وی همچنین بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مذهبی شهر در برنامه‌های تبریز 2018 تأکید و خاطرنشان کرد: تبریز شهر علامه‌ها، سرداران شهید، شهدای محراب و اولین پایتخت جهان تشیع است. انتظار می‌رود این قبیل موارد در محتوای تبریز 2018 لحاظ شود.

اسحقی، سرپرست شهرداری تبریز نیز در این دیدار با قدردانی از رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در استان، خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی، برای پیشبرد برنامه‌های خدمتگزاری، بیش از پیش نیازمند رهنمودها و هدایت‌های حضرتعالی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قاطبه مدیران شهرداری، افراد پرکار، سالم و متعصب بوده و در هر ساعت از شبانه‌روز، آماده خدمت به شهر و شهروندان هستند اما در غالب موارد، این افراد، مظلوم واقع می‌شوند.

سرپرست شهرداری تبریز با بیان این‌که در نظام اداری، هیچ افتخاری بالاتر از خدمت کارمندی نیست، اظهار داشت: پست‌ها و منصب‌ها، روزی به سر می‌رسند اما افتخار خدمت به شهر در کسوت کارمندی، ماندگار است.

اسحقی با قدردانی از تلاش‌های چهارساله شهردار سابق تبریز گفت: دکتر نجفی، در سال‌های اخیر، با تلاش و پیگیری مداوم، اقدامات مهم و اثرگذاری را از خود به یادگار گذاشت.

وی اظهار امیدواری کرد پایان مسئولیت‌های اجرایی توأم با جلب رضایت شهروندان و خوشنودی قلبی باشد.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ماندن با ذلت هیچ ارزشی ندارد،شمن از پیکر شهدای ما نمی‌ترسید بلکه هراس از اهداف آن داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیشب در مراسم ویژه روز اصناف با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه اگر به خدا کمک کنید خدا نیز به شما کمک خواهد کرد، اظهار داشت: خدا به کمک ما نیاز ندارد بلکه منظور از کمک به خدا همان کمک به دین خدا است که مدنظر باید باشد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های کمک به دین خدا تذکر لسانی بوده و این امر وظیفه همگانی است، گفت: انقلاب اسلامی نمونه کمک به دین خدا است که رهبر کبیر انقلاب اسلام پدید آورد.

وی با یادآوری تلاش مردمی در دوران هشت سال دفاع مقدس، اتفاقات طبیعی از جمله سیل و زلزله در کشور و حمایت و کمک به عتبات و عالیات و مدافعان حرم گفت: کمک به این امور توسط بازاریان، اصناف و خیران ممکن شده و به حق اصناف افرادی هستند که با اموال خود به دین خدا کمک می‌کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه اگر بازار و اصناف در زمان انقلاب نبودند قطعاً انقلاب با این سرعت محقق نمی‌شد، افزود: انقلاب در حال حاضر به کمک اصناف نیاز دارد و همیشه اصناف در کنار انقلاب بوده و خواهند ماند.

شهید حججی زندگی با عزت را ترجیح داد

وی اذعان داشت: یکی دیگر از راه‌های کمک به دین خدا گذشت از جان است به طوریکه در هشت سال دفاع مقدس  نوجوان ۱۳ ساله شناسنامه خود را تغییر می‌داد تا به جبهه برود و جان خود را در راه دین خدا فدا کند، البته امروز نیز جوان ۲۴ ساله‌ای مانند شهید حججی برای عزت اسلام جان خود را می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به هفته دولت و نامگذاری این هفته به خاطر دو شهید بزرگوار، رجایی و باهنر افزود: دشمن از پیکر شهدای ما نمی‌ترسد بلکه هراس از اهداف آن دارد که خواست آنها را از سر راه بردارد.

وی اضافه کرد: شهدایی مانند باهنر، رجایی و یا شهدای محراب موجب ترس دشمنان شده بودند و همواره وجود آنها لرزه به اندام دشمن انداخته است.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: در هفته دولت قرار داریم و این فرصت را غنیمت شمرده‌ایم تا از دولت بخواهیم  به موضوع اقتصاد توجه ویژه داشته باشد و بیشتر تمرکز روی تولید ملی به شرط کیفیت‌بخشی داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه ما نباید نیاز به محصولات خارجی داشته باشیم، گفت: الزامات اقتصاد مقاومتی توجه به فرهنگ تولید و مصرف داخلی است.

اخبار مرتبط با موضوع:

خبرگزاری فارس:الزامات اقتصاد مقاومتی توجه به فرهنگ تولید و مصرف داخلی است

 

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی:
تذکرات اخیر رهبری در حوزه فرهنگ سرلوحه‌ کار دولتی‌ها باشد/مسؤولیت امروز دولتمردان اصلاح اقتصاد است
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی ‌گفت: در حوزه فرهنگ تذکرات اخیر رهبری سرلوحه‌ کار دولتی‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز "سیدمحمدعلی آل هاشم"  در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: امیدواریم در دولت جدید به مقوله‌ی اقتصاد و فرهنگ به صورت ویژه توجه شود و دولت در رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال برای جوانان  و افزایش صادرات غیرنفتی اقدامات اثرگذاری داشته باشد.

وی با تأکید بر این‌که دولت دوازدهم رسالت خطیری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: مسؤولیت امروز دولتمردان اصلاح اقتصاد، مدیریت صحیح اقتصادی و عمل به شعار سال به عنوان راه‌حل اصلی برای اصلاح اقتصادی کشور است.

حجه الاسلام والمسلمین آل هاشم، همچنین تقویت ارزش‌های دینی و روحیه انقلابی در میان جوانان را از دیگر رسالت‌های دولت برشمرد و تاکید کرد: در حوزه فرهنگ تذکرات اخیر رهبری سرلوحه‌ کار دولتی‌ها باشد و انتظار می رود دولت با بهره‌مندی از ابتکار، خلاقیت و اندیشه جوانان انقلابی، ارزش‌های دینی را تقویت کند.

وی گفت: انتظار داریم دولت با همراهی مجلس بتواند امسال در بحث صادرات غیرنفتی موفق باشد و وابستگی اقتصاد به نفت که از توطئه های شوم رژیم گذشته است را کمتر نماید.

 

 

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

حجت الاسلام آل هاشم در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه:

حوزه بدون انقلاب نمی خواهیم / هدایت سیاسی و بصیرت افزایی از وظایف روحانیت است

حوزه بدون انقلاب نمی خواهیم / هدایت سیاسی و بصیرت افزایی از وظایف روحانیت است

حجت الاسلام آل هاشم، رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن ضرورت حوزه های علمیه است و ما حوزه بدون انقلاب نمی خواهیم لذا طلبه ها باید پایبند به آرمان های حضرت امام(ره) و اندیشه های رهبر معظم انقلاب باشند.


 به گزارش ائل، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه  آذربایجان شرقی در محل مدرسه حضرت ولی عصر(عج) تبریز گفت: اهمیت تحصیل علوم دینی در عصر ما بسیار زیاد است اما درس خواندن باید با تهذیب نفس همراه باشد تا بتوانیم به دنیا کمک کنیم و سبب ترویج اسلام ناب و تشیع در جهان باشیم.

وی ضمن ابراز تاسف از مهچوریت قرآن، خاطر نشان کرد: انزوای قرآن در حوزه های علمیه، مشکلات بسیاری برای ما درست کرده که باید تلاش کنیم آن ها را رفع کنیم.

امام جمعه تبریز ضمن تاکید بر  اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه، افزود: مدارس علمیه باید پژوهش محور باشند و اتاق فکر تشکیل دهند تا این پژوهش ها مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی را  سه وظیفه اصلی روحانیت انقلابی برشمرد و تصریح کرد: طلاب باید به مقابله با تاثیر فضای مجازی در افزایش شبهات و انحراف فکری جوانان بپردازند.

رئیس شورای حوزه علمیه  آذربایجان شرقی ادامه داد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن ضرورت حوزه های علمیه است  و ما حوزه بدون انقلاب نمی خواهیم لذا طلبه ها  باید پایبند به آرمان های حضرت امام(ره) و اندیشه های رهبر معظم انقلاب  باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت خدمات رسانی حوزه ها به مردم اشاره کرده و بیان داشت: حوزه های علمیه باید در مدرسه سازی و کمک به مردم در زمان وقوع سیل و زلزله کنار مردم باشند.

 

 اخبار مرتبط با موضوع:

باشگاه خبرنگاران جوان : تاکید نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر تدبر طلاب در قرآن

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

در اولین روز از هفته دولت

گیربکس دو سرعته دریایی در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع رونمایی شد

به مناسبت روز صنعت دفاعی و در اولین روز از هفته دولت با حضور مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان آذربایجان شرقی، گیربکس دو سرعته دریایی در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع رونمایی شد.

به گزارش حوزه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، به مناسبت روز صنعت دفاعی و در اولین روز از هفته دولت با حضور امیر رستگاری مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه دراستان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ، گیربکس دو سرعته دریایی در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع رونمایی شد.

امیر رستگاری در مراسم رونمایی از این محصول فناورانه طی سخنانی اظهار داشت:سیستم رانش از اصلی ترین بخش های موجود در شناورها بوده و اهمیت زیادی در بهره وری آن دارد و می تواند در توسعه صنایع دریایی موثر باشد.

وی رسیدن به دانش فنی و فناوری توان تولید موتورهای دریایی ، خروج ارز، اشتغال زایی، کمک و توسعه صنایع جانبی را از اهداف این پروژه ذکر کرد و افزود:در این پروژه از روش طراحی مستقل جهت کسب انواع فناوری های گلوگاهی استفاده شده است و تمامی مراحل طراحی شامل ؛طراحی مفهومی ، اولیه و تفصیلی در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع انجام و برای ساخت تمامی قطعات آن از امکانات داخل کشور بهره برداری شده است.

امیر رستگاری با بیان اینکه گیربکس دو سرعته برای انواع شناورهای تندرو تا توان های 1500 اسب بخار کاربرد دارد اظهار کرد: دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت گیربکس های تک سرعته دریایی و نیز یونیت های دو سرعته دریایی از دیگر دستاوردهای این پروژه به شمار می رود.

مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ؛ مقابله با تحریم های ظالمانه، جلوگیری از خروج ارز از کشور ، پشتیبانی فنی موثر ، بالا بردن بنیه دفاعی کشور، قابل رقابت بودن در بازار و کاهش زمان از ایده به محصول را از مزایا و ویژگی های این پروژه ذکر کرد.

امیر رستگاری با اشاره به راهبرد سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در خودکفایی و بومی سازی نیازمندی های نیروهای مسلح و کمک به پیشرفت فناورانه و صنعتی کشور تصریح کرد:به فضل الهی طی سال های اخیر گام بلندی در این زمینه برداشته شده و این روند با شتاب ادامه خواهد یافت.

مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پایان با تشکر و قدردانی از دست اندرکاران این پروژه مهم دریایی، صنعت دفاعی به ویژه صنعت دریایی را به عنوان نماد و الگوی موفق تولید و اشتغال زایی توصیف کرد.

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

در تبریز 2018 فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود
 
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: با تمام وجود پشتیبان حرکت فرهنگی دفاع مقدس هستیم و آن را تقویت خواهیم کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی  آل‌هاشم ظهرز امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام خاصه شهیدان رجائی و باهنر و تقدیر و تشکر از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: دفاع مقدس موضوعی است که همه باید با تمام توان و امکانات در این راه قدم بردارند و زحمت بکشند.

 امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه تمام سلایق سیاسی در بحث دفاع مقدس متحد و یک‌رنگ هستند، خاطر نشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید به جوانان و نوجوانان منتقل گردد و نقش آموزش و پرورش در این امر بسیار مؤثر است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ضمن تاکید بر آشنایی جوانان و نوجوانان خاصه دانش آموزان با فرهنگ جبهه و ایثار، بیان داشت: همه ما نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم و این فرهنگ واقعاً کارساز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس یک گنجینه عظیم است، افزود: طبق فرمایش معظم له دفاع مقدس یک گنجینه است و اگر مواظب آن باشیم آینده تضمین و بیمه می‌شود.

وی همچنین ضمن تاکید بر انتشار و آثار ماندگار در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: همه ما باید در انتشار کتب فاخر تلاش کنیم چرا که ماندگاری آن برای همیشه ابدی است.

امام جمعه تبریز انتشار وصیت‌نامه شهدای عظیم‌الشأن، بازگویی خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس و ... را از ضروریات و وظایف اصلی دانست و افزود: ترویج فرهنگ دفاع مقدس بدون شائبه تحریف، امری مهم و ضروری است.

وی همچنین راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور را یکی از اقدامات ارزشمند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواند و خاطر نشان کرد: با توجه به توفیق حضور بنده در سال‌های متمادی در راهیان نور به عینه این اثر را از نزدیک دیده و لمس کرده‌ام که باید هرچه بیشتر تقویت شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم اشاره‌ای نیز به بحث انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی در سال 2018 کرد و افزود: در بحث 2018 مسائل فرهنگی، اعتقادی و دینی و روحیه ایثار و فداکاری مردم آذربایجان و به ویژه فداکاری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود.

امام جمعه تبریز ضمن تاکید بر همکاری و تعامل ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: با تمام وجود پشتیبان حرکت فرهنگی غنی دفاع مقدس هستیم و آنرا تقویت خواهیم کرد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت فداکاری‌های سنگرسازان بی‌سنگر در دوران دفاع مقدس به نقش دلاوری‌های رزمندگان اسلام، نقش محوری و بی‌بدیل شهید محراب آیت الله مدنی و ...  در آزادسازی سوسنگرد قهرمان اشاره نمود.

امام جمعه تبریز در خاتمه به استفاده بهتر و بیشتر از تقارن ایام محرم با برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه سرتیپ دوم پاسدار عزت اله جعفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گزارشی از اقدامات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه و تعدادی از حاضران نکته نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی و رئیس پیشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با صدور پیامی ارتقاء درجه سرلشکری و انتصاب امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی از سوی مقام معظم رهبری به سمت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.



✍️ متن پیام ایشان به این شرح است:

▫️بسمه تعالی

برادر ارجمند امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی
فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  

سلام علیکم؛

ارتقاء درجه سرلشکری و انتصاب شایسته حضرتعالی از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سمت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  که نشان از توانمندی و تجارب شما در طول سالها خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح دارد، صمیمانه تبریک می گویم.

ان شاءالله حضور جنابعالی در این مسئولیت خطیر همراه با تجارب ارزشمندتان در سال های دفاع مقدس و پس از آن، موجب ارتقای بیش از پیش توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از نظام مقدس ج.ا.ا در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) شود.

از خداوند متعال توفیقات روزافزونتان را مسئلت می نمایم.


▪️نماینده ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز

▫️سید محمدعلی آل هاشم

چهارم شهریور ماه1396



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی و رئیس پیشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با صدور پیامی انتصاب امیر سرلشکر عطاءا... صالحی از سوی مقام معظم رهبری به سمت جانشین ستاد کل نیروهای مسلّح را تبریک گفت.

✍️ متن پیام ایشان به این شرح است:

▫️بسمه تعالی

برادر ارجمند امیر سرلشکر عطاءا... صالحی
جانشین محترم ستاد کل نیروهای مسلّح

سلام علیکم؛

انتصاب شایسته حضرتعالی از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سمت جانشین ستاد کل نیروهای مسلّح که نشان از توانمندی و تجارب شما در طول سالها خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح دارد، صمیمانه تبریک می گویم.

ان شاءالله حضور جنابعالی در این مسئولیت خطیر همراه با تجارب ارزشمندتان در سال های دفاع مقدس و پس از آن، موجب ارتقای بیش از پیش توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از نظام مقدس ج.ا.ا در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) شود.

از خداوند متعال توفیقات روزافزونتان را مسئلت می نمایم.


▪️نماینده ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز

▫️سید محمدعلی آل هاشم

چهارم شهریور ماه1396



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با صدور پیامی انتخاب امیرسرتیپ حاتمی را به سمت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح تبریک گفت.


 متن پیام ایشان به این شرح است:

▫️بسمه تعالی

برادر ارجمند امیر سرتیپ حاتمی
وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح   


سلام علیکم؛

انتخاب شایسته حضرتعالی را به سمت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح که نشان از توانمندی و تجارب شما در طول سالها خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح دارد، صمیمانه تبریک می گویم.

ان شاءالله حضور جنابعالی در این مسئولیت خطیر همراه با تجارب ارزشمندتان در سال های دفاع مقدس و پس از آن، موجب ارتقای بیش از پیش توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از نظام مقدس ج.ا.ا در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) شود.

از خداوند متعال توفیقات روزافزونتان را مسئلت می نمایم.


▪️نماینده ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز

▫️سید محمدعلی آل هاشم

چهارم شهریور ماه1396



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

همزمان با هفته دولت رونمایی از سامانه نرم افزاری تحت وب نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RINOTEX) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مراسم رونمایی از این سامانه با حضورحجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در حاشیه جلسه شورای اداری استان برگزار شد.

دراین وب سایت به آدرس www.rinotex.ir که شامل بخش های تخصصی در خصوص مراجعه و ثبت نام فناوران و مجموعه های مرتبط با موضوعات فناوری است تلاش شده است تا در وهله نخست مخاطب با فیلم کوتاهی که در قسمت بالای صفحه قرار گرفته است تصویری جامع از نمایشگاه را داشته باشد.

همچنین دراین وب سایت همچنین اطلاعاتی در خصوص نمایشگاه های گذشته نیز در اختیار مخاطبان قرار داده شده است و علاقمندان برای ثبت نام و حضور در نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی می بایست با تکمیل اطلاعات مورد نیاز در این سامانه نرم افزاری تحت وب مراحل مورد نیاز تعریف شده را طی کنند .

گفتنی است پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RINOTEX)، ۲۰ تا ۲۴ آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.rinotex.ir مراجعه کنند.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز مسائل اقتصادی و معیشت مردم را مهم ترین دغدغه جامعه دانست و گفت: از دولت دوازدهم انتظار می رود در جهت نیل به اهداف برنامه ششم توسعه و چشم انداز سند 1404 عنایت ویژه داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه لزوم کار و مدیریت جهادی، مورد انتظار مردم است، افزود: دولت برای رشد اقتصادی 8 درصدی، ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری، جذب سالانه 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی، افزایش 20 درصدی سالانه صادرات غیر نفتی و بهبود فضای کسب و کار تلاش کند.
امام جمعه تبریز با اشاره به شروع هفته دولت و نیز آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: با ورود به این مرحله مردم انتظار دارند تا مسئولان در دولت و شورای اسلامی مسائل اصلی کشور را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند؛ زیرا مسائل اقتصادی کشور از جمله مهم‌ترین دغدغه مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: اصلاح اقتصاد، مدیریت صحیح اقتصادی وعمل به شعار سال، راه‌ حل اصلی برای اصلاح اقتصاد کشور است و از این رو شورای شهر، نمایندگان مجلس و دولتمردان گام مثبتی در این راستا بردارند.
امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: امروز مسائل اقتصادی و معیشتی مهم ترین مسائل کشور است و راهبرد اقتصاد مقاومتی که سوی رهبر معظم ابلاغ شده است، یک راهبرد بسیار مهم برای اقتصاد است که مسئولان برای تحقق آن برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به مناسبت های هفته، روز کارمند را به تمام کارکنان ادارات و سازمان ها تبریک گفت و افزود: کارمندان نقش موثری در کشور ایفا می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به انفجار دفتر رئیس جمهور و نخست وزیری توسط منافقین در دهه 60 خاطر نشان کرد: تبیین جنایات جلادان دهه 60 و جلادان داعش، امروز اهمیت زیادی دارد؛ زیرا منافقین و داعشیان زیر پرچم آمریکا هنوز هم دست از جنایت برنداشته‌اند.
وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم، گفت: عمده وظایف دولت در دوره جدید گشایش اقتصادی و ارتقای فرهنگ دینی مردم است و این امر باید در دولت جدید مدنظر قرار گیرد.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: به قول رهبر معظم انقلاب، مسئولان به گونه‌ای عمل نکنند که جریان فرهنگی با مشکل روبه‌رو شود و باید جوانان انقلابی و ارزش‌های دینی در کشور تقویت شود و نباید جریان مقابل تقویت شود.
وی اضافه کرد: انتظار داریم دولت جدید به موضوعات فرهنگی عنایت ویژه ای داشته باشد و مقابله جدی با تهاجم فرهنگی، تلاش برای تامین مسکن جوانان و ازدواج آسان جوانان را مدنظر قرار داده و تلاش برای مقابله با قاچاق مواد و برخورد با سوداگران مرگ را برنامه اصلی خود قرار دهد.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به فرا رسیدن عید قربان و روز عرفه، از عموم مومنان خواست که در مراسم دعای عرفه با همت و نیت خالص شرکت کنند و افزود: جمعه آینده نماز عید قربان در تبریز برپا خواهد شد.
خبرنگار: نعمت مرادپور** انتشار: عزیزی راد

 

اخبار مرتبط با موضوع :

خبرگزاری مهر : رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال مهمترین خواست مردم از دولت دوازدهم

خبرگزاری فارس :مسائل اقتصادی کشور مهم‌ترین دغدغه کشور است/مسؤولان اقدام عملی برای رفع مشکلات اقتصادی بردارند/منافقین و داعشیان یکی هستند

 خبرگزاری صدا و سیمای آذربایجان شرقی: حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند مدیریت صحیح

 



تاريخ : پنج شنبه 1 شهريور 1396برچسب:, | 20:57 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: عقد مهریه های سنگین و هنگفت مالی و غیرمالی فاجعه ای بزرگ برای سلامت روانی و اجتماعی جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان و فعالان امر ازدواج استان، با انتقاد از مهریه های سنگین در میان خانواده ها، اظهار کرد: افزایش های مهریه های ازدواج در هیچ جای دین مبین اسلام وجود ندارد و ادامه این روند منجر به مشکلات بزرگ و عدیده در کشور خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه مراکز مشاوره های قبل از ازدواج باید توسعه یابد، افزود: سبک ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) الگوی گمشده جامعه امروز است و ازدواج مهمترین موضوع جامعه و جوانان به شمار می رود.
آل هاشم اضافه کرد: ازدواج های بدون مطالعه و بدون کنترل پدر و مادر، عدم شناخت از یکدیگر و خانواده ها، تصمیمات احساسی و آشنایی های بدون محدودیت پسر و دختر، کاهش ازدواج های پایدار امروزی را موجب شده است.
وی ادامه داد: مراکز مشاوره های قبل از ازدواج در استان باید به کارشناسان و روان شناسان مجرب مجهز و تعداد این مراکز توسعه یابد تا جوانان به بهترین شکل با نیازهای قبل از ازدواج و یک زندگی پایدار آشنا شوند.
آل هاشم با بیان اینکه باید همگی نگران حال جوانان باشیم، اظهار کرد: دشمنان تا بن دندان خود را تجهیز کرده اند تا جوانان این کشور را از ما بگیرند و باید با برنامه ریزی، دقت و کنترل جوانان را حفظ کنیم.
وی، برنامه ریزی صحیح و عدم موازی کاری ارگان ها و توجه و محبت و کار فرهنگی در موضوع جوانان و ازدواج را مهمترین راهکار برای رفع نیازهای جوانان دانست و یادآور شد: در این مسیر توجه نیروی های مسلح و مساجد به جوانان باید بیشتر شده و گروه های مشورتی در موضوع ازدواج فعال تر شوند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در ابتدای این دیدار با ارائه گزارش برنامه های هفته ازدواج، گفت: متولیان فرهنگی باید ازدواج را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنند.
جمشید نظمی افزود: بعد از نهادینه کردن امر ازدواج، آسان ‌گیری در امر ازدواج از مسائل مهمی است که باید آن را تبدیل به یک هنجار و عرف در جامعه کرد.
وی اظهار کرد: 49.1 درصد جمعیت استان ما را بانوان و 50.8 درصد را مردان تشکیل می‌دهند که جمعیت جوان ما 23.6 درصد جمعیت کل استان است و از این تعداد، 52 درصد جوانان استان آقایان و 48 درصد این جمعیت بانوان هستند.
نظمی افزود: همچنین 70.1 درصد جمعیت جوان ما ساکن نقاط شهری بوده و 29.8 درصد نیز در مناطق روستایی زندگی می‌ کنند.
وی با اشاره به فرهنگ‌های غلط در برخی روستاها در خصوص ازدواج کودکان 10 تا 15 سال، گفت: متاسفانه آذربایجان‌ شرقی رتبه دوم کشوری را در این خصوص دارد و در این راستا، کارشناسان‌ را به این مناطق اعزام خواهیم کرد تا ابتدا، نیازهای گوناگون این افراد را شناسایی کرده و در وهله بعدی، روی بحث‌های روانی کار کنیم و سپس مهارت‌های زندگی را به آن‌ها آموزش دهیم.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار

 



تاريخ : پنج شنبه 1 شهريور 1396برچسب:, | 12:56 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از خانواده شهید مدافع حرم ذاکر حیدری تجلیل کرد.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان و فعالان امر ازدواج که به مناسبت آغاز هفته ازدواج برگزار شد از خانواده این شهید مدافع حرم تجلیل کرد.
شهید ذاکر حیدری، هفدهمین فدایی اهل بیت از آذربایجان‌ شرقی در سوریه به جمع یاران شهیدش پیوسته است.
این شهید بازنشسته سپاه معاونت عملیات لشکر 31 عاشورا را در کارنامه خود داشت و داوطلبانه راهی جبهه حق علیه باطل شده بود.
خبرنگارع : آب بسته ** انتشار: رستگار+

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در هفتمین جشنواره مالک اشتر که در سالن همایش سپاه عاشورا برگزار شد افزود : این جشنواره افراد پرکار و پرتلاش را برای سازمان‌‌ ها معرفی کرده و چهره‌‌ های نمونه را برای به کارگیری در سطوح بالا مشخص می کند.

 

وی گفت : افرادی که رتبه‌‌ های ممتاز را کسب کردند مبادا مغرور شده و فعالیت‌‌های موفق خود را متوقف کنند بلکه به تعبیر امیرالمومنین علی (ع) این روزگار دو نتیجه دارد، یا به نفع ماست یا به ضرر ما  اگر به نفع ما شد نباید مغرور باشیم و اگر به ضرر ما شد باید صبوری کنیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه افراد موفق و رتبه‌‌ های ممتاز باید شکرگزاری خود را بیشتر و مدام به عنایات الهی توجه کنند خاطرنشان کرد : حسد نداشتن به موفقیت دیگران یکی دیگر از عوامل موثر پیشرفت اسلامی است.
استاندار آذربایجان شرقی هم در این جشنواره گفت :  امروز سپاه در همه معادلات سیاسی دنیا اثرگذار است و ماموریت مهم حفاظت از آرمان‌ های امام ، شهدا و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را بر عهده دارد.