پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه 30 تیرماه 1396 تبریز به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدعلی آل هاشم



تاريخ : سه شنبه 28 تير 1396برچسب:, | 18:3 | نویسنده : admin

 

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در اردوی طلاب و دانش آموزان شهرستان زنوز

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

حضور نماینده ولی فقیه در جمع دانش آموزان طرح یاوران ولایت بسیج در اردوگاه الغدیر

 



پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اظهارات مداخله جویانه برخی مقامات آمریکایی گفت: اختلاف افکنی، دو قبطی سازی و تضعیف نهادهای نظام نقشه شومی است که دشمنان دنبال می کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به تحریم های جدید آمریکا و سخنان مداخله جویانه وزرای امور خارجه و دفاع این کشور اظهارکرد: به گمان امریکا و اذنابش در شرایط داخلی ایران می توان فشار بیشتری بر مردم وارد کرد.
وی ادامه داد: آمریکا با تحریم‌های جدید، هدف مهار و براندازی نظام جمهوری اسلامی و به چالش کشیدن مردم و مسوولان و رهبری انقلاب اسلامی را با قدرت دنبال می‌کند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بدنبال سخنان مداخله جویانه وزاری امور خارجه و دفاع آمریکا در رابطه با سپاه، می گوییم سپاه به عنوان حافظ نظام اسلامی همانند ارتش، مایه عزت و افتخار ایران بوده و همواره از حمایت مردم برخوردار است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه نهاد ولایت فقیه و نهادهای وابسته به ولایت فقیه نیز مورد تهاجم کور دشمنان و گروه‌های معاند و منافقین کوردل هستند، افزود: منافقین کور دل اکنون نیز دشمن درجه یک ایران بوده و در تلاش برای افزایش تحریم های آمریکا علیه ایران هستند.
وی گفت: منافقین بدانند بیش از گذشته نزد ملت ایران ذلیل بوده و ذلیل تر هم خواهند شد و وجهه و چهره خود در نزد مردم را با جنایت و دشمنی های علنی علیه ایران و دادن دست دوستی با دشمنان به نمایش گذاشته اند.
امام جمعه تبریز طرح یک فوریتی مجلس در مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا را قابل تقدیر دانست و افزود: اراده آحاد مردم ایران با هر سلیقه و گرایشی علیه توطئه‌ها و تحریم‌های شیطان بزرگ است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به مناسبت های هفته؛ اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) را گرامی داشت و اظهارکرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که جامعه ما اسلامی شد و زنان برجسته جهان اسلام الگوی دختران ما شدند.
وی به تأثیر نقش آفرین زنان در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: حماسه کربلا و دفاع مقدس 2 نمونه بارز و ماندگاری است که باید در تاریخ از آن الگو گرفت.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به آغاز هفته حج خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اسلام حج است و هر کس بطور عمد حج را به جای نیاورد، رکنی از ارکان دین را از بین برده و خداوند ترک عمدی حج را به کفر تعبیر کرده است.
وی با تاکید بر اینکه هر کدام از حجاج ایرانی باید به عنوان سفیر ایران اسلامی باشند، افزود: حجاج ما از این فرصت معنوی استفاده کرده و خود را درگیر امور مادی نکنند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد اظهارکرد: منافقین اهداف شومی داشتند که با همت رزمندگان اسلام شکست سختی خوردند.
وی همچنین با اشاره به پنجم مرداد سال 1358 سالروز اقامه اولین نمازجمعه انقلاب اسلامی توسط آیت الله طالقانی اظهارکرد: نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی، قرارگاه ایمان، تقوا، پایگاه مقاومت، هدایت و رهبری مردم دارای اهمیت فراوانی است بنابراین باید همه با هم تلاش کنیم این مراسم عبادی و سیاسی پرشکوه‌تر برگزار شود.
خبرنگار: نعمت مرادپور



تاريخ : سه شنبه 26 تير 1396برچسب:, | 16:31 | نویسنده : admin
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی طلاب حوزه علمیه را مدافعان واقعی حریم ولایت فقیه دانست.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین محمد علی  آل هاشم در دیدار  طلاب حوزه های علمیه ولی عصر تبریز با وی گفت: سربازان امام زمان(عج) همواره برای بسط و گسترش اسلام ناب محمدی در جامعه تلاش می کنند و رسالت اصلی آنها دفاع از حریم ولایت است.
وی  با اشاره به اینکه  خدمت به اسلام و ایران اسلامی از افتخارات طلاب علوم دینی است گفت :   کسانی که در این مسیر گام برمی دارند باید اخلاص ، تواضع و دقت در تحصیل علم را در اولویت کاری خود قرار دهند تا کلام آنان تاثیر گذار باشد.
امام جمعه تبریز ایجاد اختلاف بین مذاهب و اقوام را از اهداف اصلی دشمنان اسلام بیان کرد و افزود : تجهیز طلاب علوم دینی به علوم و فنون روز می تواند در مقابله با توطئه های دشمنان اسلام  و مبارزه با  القاء شبهات در جامعه موثر باشد.
حجه الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره دنیای اسلام را به وحدت و همدلی دعوت کرده اند چرا که تنها راه نجات جهان اسلام و مقابله با اهداف شوم دشمنان اسلام  اتحاد مسلمانان است.
در ابتدای این دیدارحجه الاسلام ناصری مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز گزارشی از روند آموزشی طلاب این حوزه ارائه کرد.


 
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
فقط مجری فرامین و خط رهبری هستیم/ نباید اجازه دهیم دیگران برایمان نسخه بپیچند/ با وحدت می‌توان مشکلات بزرگ را حل کرد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت:روحیه نفرت از استکبار نباید فروکش کند بعضی‌ها در تلاش هستند این نفرت را کاهش و یا از بین ببرند، چیزی که باید از بین برود استکبار است، نباید اجازه دهیم دیگران برایمان نسخه بپیچند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌السلام محمدعلی آل‌هاشم  بعداز ظهر امروز در همایش ائمه جمعه شهرستان‌ها و بخش‌های استان اظهار داشت: بنده ۹ سال با حکم رهبری در خدمت ارتش کشور بوده و همواره مورد عنایت معظم له قرار گرفتم بار دیگر لطف ایشان شامل حالم شده و به عنوان سرباز ولایت عهده‌دار نمایندگی ایشان در آذربایجان‌شرقی شدم.

وی افزود: مجدداً از زحمات ۲۲ ساله آیت‌الله مجتهد شبستری تشکر می‌کنم، ۲۲ سال هدایت منطقه حساس با موقعیت بین‌المللی و ویژه‌گی‌های خاص کار بسیار سخت و طاقت‌فراسایی بود. 

آل هاشم خاطرنشان کرد: دشمنان، عزت علما و پیشرو‌های انقلاب را هدف گرفته‌اند، از این رو  باید دست در دست هم داده و این عزت را حفظ کنیم و این رسالت من و شماست.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: بنده به عنوان نماینده حضرت آقا در این استان منصوب شده‌ام و به هیچ حزب و جریان سیاسی تعلق نداشته و فقط فرمان رهبری را اجرا می‌کنم.

وی اظهار کرد: درب بیت امام جمعه تبریز به روی همه باز است  و به حرف همه گوش می‌کنیم، ولی این به این معنی نیست که هر کسی آمد و هر حرفی زد، اجرا شود چرا که ما فقط مجری فرامین و خط رهبری هستیم.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: هرکس اصول ولایت فقیه و ولی فقیه را قبول کند با هر تفکر سیاسی برای ما محترم است، شخص ولی فقیه نقطه مشترک وحدت است  و وحدت با محوریت ایشان عملی خواهد بود.

وی با بیان اینکه  به فرمایش امام خمینی (ره) ما ایران را برای اسلام می‌خواهیم نه اسلام را برای ایران اذعان داشت: خواستار عنایت ائمه محترم جمعه به تحکیم مبانی اسلامی در شهرستان‌ها و بخش‌ها هستیم.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: روحیه نفرت از استکبار نباید فروکش کند بعضی‌ها در تلاش هستند این نفرت را کاهش و یا از بین ببرند، چیزی که باید از بین برود استکبار است، نباید اجازه دهیم دیگران برایمان نسخه بپیچند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: در بحث ولایت فقیه هیچ‌کس به اندازه امام راحل دفاع نکرده‌اند، در حال حاضر هم مقام رهبری از این جایگاه حراست می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بر همه ما واجب است تا هم از جایگاه ولایت فقیه و هم از شخص ولی فقیه دفاع کنیم، گفت: نظام اسلام برای خدمت به مردم است و من نیز اعلام می‌کنم همواره در کنار شما هستم.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تمام مشورت‌ها را گوش خواهم داد و هیچ‌کس انتظار نداشته باشد هرچه پیشنهاد دادند مورد قبول قرار گیرد، هیچ فردی از مشورت گرفتن بی‌نیاز نیست و ما هم به مشورت‌های شما نیاز داریم.

وی با بیان اینکه من در خدمت شما و مردم استان هستم و همه باید جهت اعتلای فرهنگی تلاش کنیم، گفت: وحدت مردم از وحدت روحانیت نشأت می‌گیرد، با وحدت می‌توان مشکلات بزرگ را حل کرد.

 



تاريخ : دو شنبه 25 تير 1396برچسب:, | 17:38 | نویسنده : admin
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: وحدت بین آحاد مردم از وحدت در صفوف علما سرچشمه میگیرد.

تاکید نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر وحدت علمابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم صبح امروز در همایش ائمه جمعه استان به اشاره به تلاش های دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف جایگاه علما در بین مردم گفت: روحانیون متعهد به نظام اسلامی همواره مورد هجمه بدخواهان بوده اند.
امام جمعه تبریز ترویج روحیه استکبار ستیزی و کمک به گسترش پیوند نظام و مردم را از جمله رسالت های ائمه جماعت عنوان کرد و گفت: مردم بدانند که نظام جمهوری اسلامی برای خدمت به آنان روی کار آمده است.
وی با تاکید بر لزوم تلاش برای تقویت جایگاه علما افزود: در این مسیر نیازمند همدلی و وحدت جمعی تمامی ائمه جماعت استان هستیم.
وی با اشاره به اهمیت سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تبیین این سیاسیت ها از طرف ائمه جماعت برای عموم را خواستار شد.
نماینده ولی فقیه در استان جلوگیری از اسراف،استفاده از ظرفیت های سیستم بانکی برای ایجاد اشتغال،فرهنگ سازی برای مصرف کالای با کیفیت داخلی و کمک به خصوصی سازی اقتصاد را از مصادیق سیاسیت های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با رعایت اصول اقتصاد مقاومتی و کمک به ایجاد اشتغال بتوانیم گرهی از مشکلات اقتصادی کشور را باز کنیم.



تاريخ : دو شنبه 24 تير 1396برچسب:, | 12:48 | نویسنده : admin

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تاکید کرد: تمامی بخش نامه های صادره از سوی وزارتخانه ها و سازمان ها پیوست فرهنگی داشته باشند.

به گزارش ایرنـا، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم روز شنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای فرهنگی استان آذربایجان شرقی در تبریز افزود: به نظر می رسد در ارتباط با مسایل فرهنگی مشکلات زیادی در کشور داریم که باید به نوعی مورد توجه قرار گیرند.
وی ادامه داد: سازمان ها و وزارت خانه های مربوطه متاسفانه به بحث پیوست فرهنگی هیچ توجهی ندارند، در نیروهای مسلح بخش نامه شده بود هر دستورالعملی که صادر می شود کنارش باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: موازی کاری در نهادهای مربوطه اصل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد برای مثال در ارتباط با مساجد نمی دانم مسئولیت مساجد باکیست.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد ضروری است کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با همکاری مبادی مربوط در مرکز به این مساله توجه کند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: موازی کاری ها نه تنها برای پیشرفت کار موثر نیست بلکه موجب کاهش فعالیت ها می شود.
وی گفت: امروز بحث اشتغال و ازدواج جوانان به نوعی به امور فرهنگی ارتباط پیدا می کند، درست است که شاید به طور مستقیم مشکل فرهنگی نباشد ولی به نوعی به آن مربوط است.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: سازمان صدا و سیما در برخی زمینه ها موضوعاتی را تبلیغ می کند که قابل قبول نیست، در برخی برنامه ها از نظر ظاهری مجریانی که وضعیت مناسبی ندارند استفاده می شود که این امر در سطح جامعه فرهنگ سازی می سود.
وی اضافه کرد: بحث مد و مدگرایی امروز آفت بزرگی است، اختلاف انداختن در بین اقوام ایرانی مساله مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخواست داریم به مواردی که جوانان ما را نسبت به آینده کشور ناامید می کند توجه ویژه ای داشته باشیم.
وی افزود: امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و هدفمند بتوانیم جوانان و مردم را نسبت به مسایل فرهنگی بیشتر آشنا کنیم.
امام جمعه تبریز با اشاره به همجواری آذربایجان با کشورهای مختلف گفت: به گفته سفیر جمهوری آذربایجان در تهران برنامه های فرهنگی خطه آذربایجان در بین مردم جمهوری آذربابجان بسیار تاثیرگذار است.



خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه بیست و ششم خرداد 96 آذربایجان شرقی، تبریز به امامت حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم