پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

در تبریز 2018 فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود
 
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: با تمام وجود پشتیبان حرکت فرهنگی دفاع مقدس هستیم و آن را تقویت خواهیم کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی  آل‌هاشم ظهرز امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام خاصه شهیدان رجائی و باهنر و تقدیر و تشکر از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: دفاع مقدس موضوعی است که همه باید با تمام توان و امکانات در این راه قدم بردارند و زحمت بکشند.

 امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه تمام سلایق سیاسی در بحث دفاع مقدس متحد و یک‌رنگ هستند، خاطر نشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید به جوانان و نوجوانان منتقل گردد و نقش آموزش و پرورش در این امر بسیار مؤثر است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ضمن تاکید بر آشنایی جوانان و نوجوانان خاصه دانش آموزان با فرهنگ جبهه و ایثار، بیان داشت: همه ما نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم و این فرهنگ واقعاً کارساز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس یک گنجینه عظیم است، افزود: طبق فرمایش معظم له دفاع مقدس یک گنجینه است و اگر مواظب آن باشیم آینده تضمین و بیمه می‌شود.

وی همچنین ضمن تاکید بر انتشار و آثار ماندگار در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: همه ما باید در انتشار کتب فاخر تلاش کنیم چرا که ماندگاری آن برای همیشه ابدی است.

امام جمعه تبریز انتشار وصیت‌نامه شهدای عظیم‌الشأن، بازگویی خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس و ... را از ضروریات و وظایف اصلی دانست و افزود: ترویج فرهنگ دفاع مقدس بدون شائبه تحریف، امری مهم و ضروری است.

وی همچنین راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور را یکی از اقدامات ارزشمند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواند و خاطر نشان کرد: با توجه به توفیق حضور بنده در سال‌های متمادی در راهیان نور به عینه این اثر را از نزدیک دیده و لمس کرده‌ام که باید هرچه بیشتر تقویت شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم اشاره‌ای نیز به بحث انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی در سال 2018 کرد و افزود: در بحث 2018 مسائل فرهنگی، اعتقادی و دینی و روحیه ایثار و فداکاری مردم آذربایجان و به ویژه فداکاری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود.

امام جمعه تبریز ضمن تاکید بر همکاری و تعامل ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: با تمام وجود پشتیبان حرکت فرهنگی غنی دفاع مقدس هستیم و آنرا تقویت خواهیم کرد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت فداکاری‌های سنگرسازان بی‌سنگر در دوران دفاع مقدس به نقش دلاوری‌های رزمندگان اسلام، نقش محوری و بی‌بدیل شهید محراب آیت الله مدنی و ...  در آزادسازی سوسنگرد قهرمان اشاره نمود.

امام جمعه تبریز در خاتمه به استفاده بهتر و بیشتر از تقارن ایام محرم با برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه سرتیپ دوم پاسدار عزت اله جعفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گزارشی از اقدامات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه و تعدادی از حاضران نکته نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: