پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز به هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

پیام حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم٬ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز به هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی

مشهد و بارگاه منور عالم آل محمد، علی ابن موسی الرضا (ع)  قلب تپنده ی ایران و قبله عاشقان و عارفان و محل توجه و عنایت الهی و کانون انس و الفت  قلوب مومنین است.

پهنه‌ی ایران اسلامی از اول تا دهم ذی القعده که به نام دهه ی کرامت زینت یافته، چنان با آبی بیکران آسمان هشتم درهم آمیخته  که  هفت آسمانش نام آن امام همام را زمزمه می‌کند و در این میان آذربایجان که عشق به ائمه معصومین (ع) چون خون تازه ای در رگهای زن و مرد و پیر و جوانش جریان دارد، تمام قد به احترام پادشاه ملک طوس به پا می خیزد و ندای "السلام علیک یا علی بن موسی الرضا" سر می دهد .

در برهه کنونی که پرچم اسلام در گستره ی گیتی به اهتزاز درآمده و عطر عظمت این دین و آئین الهی فضای جهان را آکنده است به یقین می توان گفت که بیداری اسلامی و حرکت های اصیل و آگاهانه ای که در اقصی نقاط جهـان صورت می گیرد نشات گرفته از اندیشه های بلند جوانان غیرتمند ایرانی است و در این جریان سازی، هنرمندان جایگاه ویژه ی دارند.

در این میان مهمترین شاخصه‌ی هنرمند ارزش مدار و هنر ارزشمند و فاخر، سوق دادن انسان به سمت کمالات انسانی و معنوی است؛ هنری که با انتقال مفاهیم به مخاطب موجبات تفکر و به تبع آن تعالی و بالندگی افراد را پدید می‌آورد و هنر عکس این ظرفیت و پتانسیل را دارد که ارزش‌های الهی و انسانی را به جامعه منتقل نماید چرا که این هنر روح و جان و خیال انسان را مورد پردازش قرار داده و با تاثیری غیرمستقیم در ناخودگاه وی، به نهادینه کردن رفتارهای مثبت اجتماعی و فرهنگی می‌پردازد.

خدای را شاکریم که اصحاب فرهنگ و هنر و متولیان این حوزه در استان آذربایجان شرقی توانسته اند هفتمین دوره از جشنواره سراسری عکس رضوی را برگزار نمایندو این جشنواره به عطر و نامِ امام رأفت و عطوفت متبرک است و اصحاب هنر با استعانت از کرامت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) قامت به ترویج هنر دینی و کارکردی عملی از فرهنگ دین پژوهی بسته‌اند و به کیمیای قدسی آن امام همام، نام و نشان این رویداد هنری، سال به سال فراگیرتر شده است.

براى هنرمندان، برگزارکنندگان و عموم دست‌اندرکاران هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوى آرزوى توفیق و سرافرازی دارم و امیدوارم به برکت آستان مقدس علی ابن موسى الرضا (ع) این رویداد ارزشمند هنرى به نحو شایسته برگزار و جامعه اسلامی از آثار ارزشمند آن برخوردار گردد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

           سیدمحمدعلی آل هاشم

                     5مرداد1396

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: