حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز:ضرورت پاسخ دندان شکن مسئولان کشور به آمریکایی ها
امام جمعه تبریز گفت : مردم ایران منتظر جواب قاطعانه مسئولان کشورمان علیه تحریم‌های آمریکا هستند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی  آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز افزود : رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته با امضا و ابلاغ تحریم های جدید علیه کشورمان که پیش از این در مجلس آن کشور به تصویب رسیده در واقع نشان داد به تعهدات بین المللی پای بند نیست.
وی گفت : تحریم های جدید نیز در اراده آهنین ملت ایران تاثیری نخواهد داشت و مردم از مسئولان و دولت انتظار دارند پاسخ دندان شکن به آمریکایی ها داده شود.
 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا با امضای طرح جدید تحریم کشورمان بدعهدی و ریاکاری دولت مردان کاخ سفید را آشکار ساخت.
وی خاطرنشان کرد : رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها گفته اند که آمریکا قابل اعتماد نیست و مجلس باید با تدوین طرح های  متقابل جلو این اقدام ضد ایرانی را بگیرد.
حجت‌‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه به ویژه پیروزی های اخیر حزب الله در لبنان گفت: هفته گذشته شاهد موفقیت جبهه مقاومت در لبنان بودیم.
وی افزود : گروه تروریستی النصره با  پشتیبانی رژیم صهیونیستی  به خاک لبنان تجاوز کرده بود اما دلاورمردان جبهه مقاومت حزب الله  آنها را از خاک لبنان عقب رانده و شکست دادند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها  به سالروز انقلاب مشروطه نیز اشاره کرد و گفت :  انقلاب مشروطیت پیامد های مثبت و منفی زیادی داشت که  جایگزینی ملی گرایی به جای دین مداری، رشد سکولار به جای دین، حذف نیروهای مذهبی، بروز هرج و مرج از جمله پیامدهای منفی آن بود که باید همگان از آن درس عبرت بگیرند.
خطیب نماز  جمعه تبریز با اشاره به برگزاری مراسم  تنفیذ حکم ریاست جمهوری، گفت :  ایشان در این مراسم به یک نکته اساسی اشاره کردند و آن ضرورت رشد عدالت در جامعه و حضور در بین مردم و قبول انتقادها بود.
 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  تاکید کرد :باید به تعاملات بین‌‌المللی توجه کرد اما نباید از توطئه ها و بدی های دشمنان چشم پوشی کرد.
وی همچنین با تبریک سالروز ولادت ثامن الائمه حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام ) به بیان مکارم اخلاقی آن حضرت پرداخت و گفت: بردباری‌‌، جود و بخشش و احسان ، امر به معروف و نهی از منکر از جمله ویژگی های آن امام بزرگوار بود.
امام جمعه تبریز اشاره ای هم به  هفدهم مرداد روز خبرنگار کرد و افزود  : اصحاب رسانه  و مطبوعات باید  اخلاق حرفه‌‌ای را رعایت و روحیه  امید به آینده را در بین مردم تقویت کنند.
 
اخبار مرتبط با موضوع در سایتها :
 
خبرگزاری ایرنا :  انقلاب اسلامی با تجربه مشروطه به پیروزی رسید
خبرگزاری مهر : ضرورت افزایش کیفیت تولیدات داخلی/ خبرنگاران دقیق شفاف سازی کنند
خبرگزاری ایسنا : عزت و وحدت ملی در دولت جدید مورد توجه قرار گیرد
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: