امام جمعه تبریز: تبریز در جریان اغتشاشات اخیر دوباره اولینی دیگر شد

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

امام جمعه تبریز:

تبریز در جریان اغتشاشات اخیر دوباره اولینی دیگر شد

محمد علی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در جریانات اخیر مردم تبریز دوباره اولینی دیگر شدند، گفت: تبریز شهدای فراوانی تقدیم انقلاب کرده و همواره شهر اولین‌ها بوده است.

به گزارش ایسنا،  حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهارکرد: غفلت مانع رشد و پیشرفت جامعه است، اگر انسان در جامعه از مسایل مختلف غفلت کند امکان جبران برای وی سخت خواهد بود.

وی با اشاره به عوامل بروز و ظهور غفلت از دیدگاه امام علی(ع) گفت: دست کم گرفتن دشمن از جمله این موارد بوده و هرگز نباید دشمن را کوچک شمرد، کید و مکر دشمن همواره بیدار بوده فلذا نباید غافل باشیم و همچنین خوشبینی و خوش خیالی در مقابل دشمن نیز از جمله دیگر علل بروز غفلت بوده و همواره باید از آن حذر کرد.

وی تاکید کرد: اعتماد به دشمن از جمله علل بروز غفلت بوده و هرگز نباید از حیله و مکر دشمن غفلت کرد و همواره باید در مقابل تهدیدات دشمن ایمن بود بی‌مسئولیتی و بی‌تعهدی و همچنین سهل‌انگاری و بی برنامگی نیز از جمله علل بروز غفلت است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در خطبه‌ی دوم نماز جمعه این هفته نیز بیان کرد: سالروز قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی ۵۶ یادآور حماسه بزرگ و مراسم باشکوهی است و باید به فراموشی سپرده نشود. این انسان ها، اراده ها و مجاهدت ها هستند که روزها را استثنا کرده و امروز به تبع مجاهدت مردم قم در ۱۹ دی ۵۶، این روز به عنوان روز تاریخی مطرح می شود.

وی افزود: آنچه که باید از ۱۹ دی ۵۶ عبرت بگیریم این است که دشمن و سمت و سوی حرکت دشمن را باید خوب شناخت و به موقع در مقابل دشمن ایستاد، امروز هم که دشمنان جهانی انقلاب و اسلام که می‌خواهند در مقابل ایران اسلامی قد علم کنند به حول و قوه ی الهی نخواهند توانست به هدف خود برسند.

وی با اشاره به تجمعات اخیر نیز افزود: در ماه های اخیر برخی از مردم مطالبات اقتصادی داشتند اما برخی برای تامین انتظارات خود از راه صحیح وارد نشده و اقدام به تجمع کردند که دشمنان نیز سوء استفاده کردند و الحمدالله مردم بصیر، انقلابی و آنانی که مطالبات اقتصادی هم داشتند صف های خود را از فتنه گران و اغتشاشگران جدا کردند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: در این فتنه جدید مشخص شد که آمریکا و رژیم صهیونیستی چقدر با مردم قهرمان ایران دشمنی دارند، مردم ما مردمی است که در زلزله کرمانشاه اجازه ندادند از کشورهای غربی کمک هایی به کشور ما ارسال شود و سران استکبار که مردم ایران را به عنوان یاغی و تروریسم مطرح می کنند، حال می بینیم که امروز برای مردم ایران دل می سوزانند و ادعای حمایت از مردم را دارند!

وی افزود: تنها راه حل مشکلات، همدلی مردم با دولت، همدلی روسای قوای سه گانه با یکدیگر بوده و همه دستگاه ها و نهادها باید دست به دست هم دهند برای حل مشکل بی کاری و تورم؛ امیدواریم این تلاش را با جدیت انجام دهند تا مشکلات مردم را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید در این میان از مردم تبریز و مردم غیرتمند آذربایجان قدردانی کنیم، آفرین بر شعور مردم تبریز و آفرین بر غیور مردان آذربایجان که خود را وارد توطئه‌ی فتنه گران نکردند.

وی با بیان اینکه امروز روز وحدت و همدلی است باید دست به دست هم دهیم و در مقابل دشمن بیاستیم، بیان کرد: امروز در موقعیت بسیار حساسی قرار داریم؛ از زحمات نیروی انتظامی قهرمان جهت تامین امنیت و آرامش مردم قدردانی کرده و باید بدانیم که اعتراض توام با آرامش با اغتشاش تفاوت دارد.

وی خطاب به مردم تبریز گفت: شما مردم تبریز فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه "آذربایجان سر ایران است" را ثابت کردید.

حجت‌الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: باید حواسمان جمع باشد و هوشیار باشیم، دشمن برای پیگیری اهداف شوم خود از عوامل داعش به کشور می‌فرستند و در تلاش است تا نا آرامی ایجاد کند، دیروز وزارت اطلاعات و سربازان گمنام توطئه گرانی که می خواستند وارد کشور شوند را دستگیر می کنند. دشمنان می خواهند توطئه را در کشور پیاده کرده و در راهپیمایی و مراسم ها مردم را بکشند و وانمود کنند که نیروی انتظامی کشته است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: