تاريخ : دو شنبه 9 دی 1396برچسب:, | 13:32 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: حماسه ۹ دی صحنه نمایش بصیرت و آگاهی سیاسی ملت ایران در تاریخ ماندگار شد و امروز برای مقابله با فتنه ای جدید دشمن با اتحاد و اطاعت محض از فرامین رهبر معظم انقلاب، ایستادگی خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در همایش ۹ دی روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت در تالار وحدت دانشگاه تبریز گفت: در تاریخ پرافتخار انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی روزهای مهمی ثبت شده که یکی از روزهای ماندگار و به یادماندنی که در آن حماسه بزرگ ملت قهرمان ایران اسلامی خلق شد، ۹ دی سال ۸۸ است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در ۹ دی ماه سال ۸۸، ملت یک بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری تجدید عهد کرده و توطئه‌های نظام را نقش برآب کردند، افزود: در فتنه ۸۸ نکات زیادی وجود دارد که همواره لازم است مدنظر همه آحاد قرار گیرد و مدام یادآوری شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه بازخوانی ۹ دی از نظر اهداف در مناسبت‌های مختلف ضروری است، بیان داشت: فراموشی این فتنه و به متعاقب آن فراموشی ۹ دی موجب هزینه‌های زیادی برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم گفت: حضور مردم و مشارکت بیش از ۴۰ میلیون در انتخابات دهم می‌توانست علاوه بر استحکام بیشتر داخلی در افقی وسیع‌تر دامنه نفوذ ایران را در عرصه جهانی به‌عنوان یک کشور جهانی که الگوی مردم‌سالاری دینی را ارائه داده بود، گسترش دهد.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه آن چیزی که تاسف دوست‌داران نظام و انقلاب را ایجاد کرد، وقایع بعد انتخابات بود که یک فتنه از پیش تعیین شده بود، اظهار داشت: فتنه ۸۸ نتیجه طراحی و برنامه‌ریزی طولانی مدت و بلندمدت سرویس‌های اطلاعاتی بود به طوریکه دشمنان قسم خورده نظام پای کار آمده بودند که در رأس آنها آمریکایی‌های جهانخوار بودند.

وی افزود: در فتنه ۸۸ برخی عناصر داخلی آگاهانه و ناآگاهانه پازل طراحی شده دشمن را تکمیل کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که معتقد هستند « طراح، نقشه‌کش و مدیر صحنه در بیرون مرزها بوده و در داخل نیز برخی دانسته و یا ندانسته با آنها همراه شدند»، گفت : این فتنه پیامدهای ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ زیادی برای نظام به دنبال داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم زیرسوال بردن نهادهای قانونی نظام را دیگر اقدامات فتنه‌گران ۸۸ مطرح کرد و گفت: ۴۰ روز مانده به برگزاری انتخابات کمیته صیانت آراء را تشکیل دادند که با این کار بدعتی ناپسند شکل گرفت.

امام جمعه تبریز، ساختارشکنی و القای یأس و تردیدهای ذهنی را یکی دیگر از اقدامات فتنه‌گران دانست و افزود: افزایش فشارها و تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بود که در سایه فتنه از سوی دشمنان افزایش یافت.

وی همچنین گفت: از جمله تبعات دیگر فتنه ۸۸، افزایش مطالبات دشمن در موضوع هسته‌ای است.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری اینکه سه روز قبل از انتخابات رییس جمهور وقت آمریکا به رهبر فرزانه انقلاب نامه ای نوشته بود، گفت: اوباما در نامه‌ای مداخله ایران بعنوان قدرت منطقه ای برای حل بحران خاورمیانه را خواستار شده بود، اما حوادث بعد از انتخابات باعث شد آنها از در خواست خود عقب نشینی کنند.

امام جمعه تبریز افزود: فتنه ۸۸ باعث شد افزایش امید دشمن به براندازی نظام شدت بگیرد، به طوریکه دشمن امیدوار شد که می‌تواند نظام مقدس ما را از بین ببرد.

وی به دستاورد حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: اثبات نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری از جمله دستاوردهای بزرگ ۹ دی است زیرا خیلی‌ها می‌خواستند رهبری انتخابات را ابطال کنند، اما معظم له با دور اندیشی و همچنین بدلیل اینکه بدعتی در روند برگزاری انتخابات و نمایش مردم سالاری دینی بوجود نیاید این اقدام را انجام ندادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم افزود: ۹ دی نشانگر تقویت پیوند ناگسستنی مردم با نظام، آرمان امام(ره)، انقلاب و رهبری بود به طوریکه نقش بصیرت و آشکار شدن این نقش بصیرتی و ولایت‌مداری در مقابل توطئه‌ها علیه نظام به نمایش گذاشته شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بصیرت یعنی لحظه‌شناسی و شناخت از دیروز، امروز و مطلع شدن از فردا گفت: بودند افرادی که در جریان فتنه به علت بی‌بصیرتی وارد میدان شده، ولی در ۹ دی ماه برگشتند .

وی تاکید کرد: فتنه ۸۸ تمام شد، ولی فتنه‌ها همچنان باقی است و گمان نکنیم پرونده فتنه بسته شده است، احتمال اینکه فتنه‌های دیگر باشد، وجود دارد و باید با افزایش بصیرت و ولایت‌مداری خود پاسخگوی فتنه‌های بعدی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل ‌هاشم افزود: امیدواریم با اطاعت از فرامین رهبری، وحدت و همدلی آحاد مردم بتوانیم در مقابل توطئه‌ها ایستادگی کامل داشته باشیم./*



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: