تاريخ : شنبه 1 دی 1396برچسب:, | 16:16 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

امام جمعه تبریز : راهبرد جدید آمریکا ، نماد جنون استکباری

 

امام جمعه تبریزگفت: راهبرد امنیتی جدید آمریکا نشان دهنده نوعی جنون استکباری در سران کاخ سفید است.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد علی آل‌ هاشم امروز در خطبه‌ هایامام جمعه تبریز : راهبرد جدید آمریکا ، نماد جنون استکباری نمازتبریز با تشریح توطئه جدید دولت آمریکا گفت: در روزهای گذشته راهبرد جدید امنیتی آمریکا از سوی رئیس جمهور این کشور اعلام شد که گامی برای به فراموشی سپرده شدن موضوع فلسطین است.
وی افزود: رئیس جمهور آمریکا ایران را یک تهدید جدی در منطقه مطرح کرده و ازکشورهای روسیه، چین و کره شمالی نیز به عنوان رقیب و دشمن نام برده است.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه رفتارهای رئیس جمهور آمریکا نشانه نوعی جنون استکباری است ، گفت : همه دنیا می‌دانند ایران خود همواره قربانی تروریسم بوده و با این پدیده شوم که همیشه مورد حمایت کشورهای استکباری و غربی قرارگرفته مقابله کرده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: در سال‌های اخیر آمریکا با حمایت از تروریست‌ ها، کشورهای عراق و سوریه را نا امن کرده و باعث کشته و زخمی شدن و همچنین آوارگی صدها هزار نفر از مردم این کشورها شده است.
حجت‌ الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم با اشاره به اینکه آمریکا با گستاخی تمام ایران اسلامی را متهم به همکاری و حمایت تروریست کرده است، ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا مشکل منطقه را ایران اعلام کرده است درحالی که جمهوری اسلامی با تلاش زیاد و مجاهدت‌ های فراوان و کمک به نیروهای مقاومت ، عراق و سوریه را از دست تروریست ها نجات داد.
وی افزود: آمریکائی هامی‌خواهند با این توطئه جدید علیه ایران و وارد کردن اتهام حمایت از تروریست ها، رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار گیرد اما همه بدانند مردم جهان آگاه شده و هوشیار هستند .
امام جمعه تبریز به وتوی قطعنامه اخیرشورای امنیت در مورد قدس از سوی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورها این موضوع را هفته گذشته پیشنهاد کردند و با وجود اینکه 14 کشور از جمله ایتالیا، فرانسه و انگلیس به آن رای مثبت دادند اما آمریکا با وتوی این قطعنامه ، مانع ازتصویب آن شد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اوضاع یمن خاطرنشان کرد : هزار روز است که عربستان در یمن مردم را به خاک و خون می کشد و به جرم آزادی‌ خواهی و استقلال طلبی مردم مظلوم این کشور را می‌کشد.
وی گفت : با وجود این جنایت ها جبهه مقاومت یمن نیز پیشرفت‌ های قابل توجهی در عرصه مقاومت به دست آورده و حمله اخیر موشکی نیروهای مقاومت یاین کشور به کاخ ریاض نشان از توانمندی آنهاست.
امام جمعه تبریز افزود: سعودی‌ها ادعا می کنند که این موشک قبل از اصابت منهدم شده ولی رسانه‌ها اصابت آن را تایید کرده اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه ها به حماسه مردم ایران در 9 دی ماه سال88 اشاره کرد و گفت: در این روز حضورآگاهانه و مجاهدانه مردم را شاهد بودیم و از آن روز می توان به عنوان حماسه ماندگارتاریخ ایران یاد کرد که برخاسته از وقت شناسی و بصیرت مردم بود.
سالروز ولادت امام حسن عسکری (علیه السلام)، اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در پیام اجلاس نماز بر اهمیت برپایی این فریضه ، گرامی داشت سالروز تشکیل یگان حفاظت سپاه پاسداران در امنیت خطوط هوایی و سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل(ره) و همچنین اشاره به پنجم دی ماه روز ایمنی در مقابل زلزله از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته مطرح کرد.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین به مناسبت 26 آذرماه روز حمل و نقل عمومی از هشت راننده اتوبوس و تاکسی تجلیل کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: