امام جمعه تبریز: توان دفاعی ایران به هیچ وجه قابل چانه‌زنی نیست/ آمریکا قابل اعتماد نیست

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 امام جمعه تبریز:

توان دفاعی ایران به هیچ وجه قابل چانه‌زنی نیست/ آمریکا قابل اعتماد نیست

امام جمعه تبریز با بیان اینکه توان دفاعی ایران به هیچ وجه قابل چانه‌زنی نیست، گفت: آمریکا قابل اعتماد نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به ضرورت ارتقای نظام کشور اظهار داشت: مقامات برخی کشورها در تلاش برای محدود ساختن توان دفاعی کشور هستند که حتی رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر خواستار این محدودیت برای جمهوری اسلامی ایران بود که سران برخی کشورهای اروپایی نیز در این زمینه همراه با آمریکا شده‌اند

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب چندین بار تأکید فرموده‌اند که توان دفاعی ایران به هیچ‌ وجه قابل چانه‌زنی نیست، تصریح کرد: سابقه دفاع مقدس و ایجاد گروهک تروریستی داعش توسط دشمن، به ایران ثابت کرده که استکبار به هیچ‌وجه قابل اعتماد نبوده و باید در مقابل آنها همیشه آمادگی نظامی و دفاعی داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی میلیاردها دلار سلاح به کشورهای منطقه می‌فروشند و رژیم صهیونیستی را به جدیدترین تکنولوژی نظامی مجهز کرده‌اند، همچنین برای بخش نظامی خود بودجه میلیاردی تصویب می‌کنند، ادامه داد: با این اوصاف مدام ایران را تهدید کرده و انتظار دارند ایران برای دفاع از خود ابزار نطامی نداشته باشد.

آل هاشم اضافه کرد: استکبار به دنبال خلع سلاح ایران است، چراکه در طول سال‌ها در برخی کشورها اول آنها را خلع سلاح کرده سپس به آنها حمله کرده است و حال آمریکا به خیال اینکه ایران همانند سایر کشورها ضعیف است، تلاش به تکرار این تجربه دارد، در حالی که  ملت ایران هرگز اجازه زیاده‌خواهی و زورگویی به کشورهای استکباری را نداده و حتی در مقابل آنها خواهد ایستاد.

امام جمعه تبریز با اشاره به مناسبت‌های این هفته، با عرض تسلیت شهادت امام حسن (ع) تبیین کرد: امروز طبق برخی روایت روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) است که طبق روایات دیگر هفتم صفر شهادت ایشان است و تاریخ مشهود و مورد تأیید 28 صفر اعلام شده که این روز فرصتی برای توجه به رسالت، بزرگواری و سجایای اخلاقی این امام بزرگوار است.

وی همچنین به شهادت طلایه‌دار شهدای محراب، آیت‌الله قاضی طباطبایی اشاره کرد و یادآور شد: همه از نقش بی‌بدیل این عالم ربانی و بزرگ در انقلاب اسلامی اطلاع دارند که چه خدماتی برای اسلام انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: آیت‌الله قاضی طباطبایی به اتهام اینکه جنایات رژیم صهیونیستی را در سخنرانی اعلام کرده و نام امام راحل را با عظمت یاد کرده بودند، تبعید شدند، اما بعد از آن نیز برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش وافری انجام دادند و به خمینی آذربایجان معروف شدند.

آل هاشم تشریح کرد: سیزدهم آبان‌ماه روزی برای یاد شهدای دانش‌آموز است که رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد شهید فهمیده را جزئی از حفظ اصالت نظام دانسته‌اند.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با یادآوری هفته پدافند غیرعامل در روزهای آتی گفت: پدافند غیرعامل در رابطه با تهدید زیست محیطی، سایبری و اقتصاد مقاومتی خدمات گسترده‌ای در سطح ملی و استانی داشته است.

وی یادآور شد: آیت‌الله سبحانی یکی از افتخارات کشور و آذربایجان در تاریخ تشیع هستند که به علت فوت خواهر گرامی‌شان به تبریز سفری کرده‌اند تا از وجود منور ایشان بیشتر بهره‌مند شویم، البته در چند روز آینده سالگرد درگذشت آیت‌الله مرعشی نجفی را خواهیم داشت که کتابخانه ایشان سومین کتابخانه مهم جهان است.

آل‌هاشم به ویژگی‌های یک خانواده موفق از نظر قرآن اشاره کرد و گفت: حفظ ارزش‌‌های دینی و اخلاقی بین اعضای خانواده نشانگر یک خانواده موفق بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه وقتی پدر و مادر به ارزش‌های اسلامی بها نمی‌دهند، تربیت فرزندانشان نیز در همین راستا خواهد بود، تصریح کرد: وقتی پدر و مادر به موضوع نماز، نمازخوانی و روزه اهمیت نمی‌دهند، در آن خانواده فرزند نیز اهمیتی به نماز نخواهد داد.

 اخبار مرتبط با موضوع در سایتها:

نصر نیوز : استکبار به دنبال خلع سلاح ایران است/ توان دفاعی ایران به هیچ وجه قابل چانه‌زنی نیست

خبرگزاری مهر : ضرورت ارتقای توان دفاعی ایران/ به پدافند غیرعامل در کشور توجه شود

خبرگزاری صدا و سیما : مردم ایران با اقتدار مقابل استکبار خواهند ایستاد

خیرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) : آمریکا به‌دنبال تکرار تجربه‌ی خلع سلاح و حمله به ایران است

پایگاه اطلاع رسانی ائل پرس : توان دفاعی کشور قابل چانه زنی نیست

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: