انتقاد نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از نحوه توزیع نامناسب اعتبارات فرهنگی

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با انتقاد از توزیع نامناسب اعتبارات فرهنگی تصریح کرد: نه اینکه بودجه نداریم، بلکه بودجه خوب تقسیم نمی‌شود و اینکه در جای مشخص هزینه فرهنگی می کنند جای سوال دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر امروز در دیدار اعضای کمیته فرهنگی اجتماعی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به همدلی موجود در استان در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی تصریح کرد: در این حوزه کاری برخلاف قوانین میراث فرهنگی انجام نخواهیم داد.
وی، در موضوع ارک علیشاه تبریز گفت: در محدوده ارگ علیشاه هر کاری لازم باشد قطعا با هماهنگی میراث فرهنگی انجام خواهد شد و برای احداث پارکینگ در این محدوده نیز هیچ اصراری نداریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین  آل هاشم، با بیان اینکه هم اکنون بر سنگ فرش کردن محدوده ارک هم تاکید داریم گفت: هیچ مشکلی در ارتباط با بنای تاریخی ارک نداریم و گزارشات موجود مربوط به دو سال گذشته است و باید ملزومات میراث فرهنگی و آثار تاریخی رعایت شود.
امام جمعه تبریز، در خصوص مسجد کبود نیز با تاکید بر حفظ حرمت مسجد گفت: متاسفانه در ارتباط با برخی مسائل فرهنگی متولی خاصی نداریم تا جایی که هنوز کسی از آمار مساجد و برگزاری نمازهای جماعت، آماری ارائه نکرده است.
وی با بیان اینکه بازار تاریخی و جهانی تبریز مرمت، رسیدگی، بازسازی و اعتبار می خواهد افزود: با این اعتبارات محدود کاری نمی شود کرد و تعلل در کارها در حوزه مرمت میراث فرهنگی قابل قبول نیست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به رویداد تبریز 2018 خواستار توجه ویژه به تبریز و آذربایجان شد و گفت :رویداد 2018 متعلق به تبریز نیست و به ایران تعلق دارد و دولت باید برای حفظ آبروی نظام در این زمینه سرمایه گذاری کند.
وی، با انتقاد از توزیع نامناسب اعتبارات فرهنگی تصریح کرد: نه اینکه بودجه نداریم، بلکه بودجه خوب تقسیم نمی‌شود و اینکه در جای مشخص هزینه فرهنگی می کنند جای سوال دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: