امام جمعه تبریز: مصادیق معروفات و منکرات سیاسی و اجتماعی تبیین شود

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که در برخی ادارات شاهد منکراتی هستیم که مردم را آزرده خاطر می کند، گفت: بهتر است مصادیق معروفات و منکرات سیاسی و اجتماعی تبیین شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز (۲ مهر) در نشست اعضای ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اگر نظارت، بازرسی و اشراف بر نحوه کار ادارات و سازمان‌های دولتی بیشتر شود، دیگر شاهد برخی منکرات نخواهیم بود.
وی با بیان این‌که منکرات تنها در مسائل اخلاقی و یا مواردی همچون حجاب خلاصه نمی شود، خاطرنشان کرد: گاه در برخی ادارات شاهد منکراتی هستیم که مردم را آزرده خاطر می کند، البته در مقابل معروفاتی نیز داریم که می‌تواند به عنوان الگو برای مسؤولان و کارگزاران نظام معرفی شوند.
امام جمعه تبریز با تأکید بر ارایه مصادیق معروفات سیاسی و اجتماعی در جامعه و تبیین منکرات سیاسی گفت: انتظار داریم؛ سازمان‌ها، نهادها و ادارات دولتی باید خود در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیشقدم شوند. متأسفانه شاهد برخی اظهارات دور از اخلاق در محافل سیاسی هستیم که مصداق منکر هستند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که متأسفانه تعاریف غلطی از این فریضه در طول سالیان گذشته به مردم ارایه شده است، تصریح کرد: بهتر است ابتدا اصلاح را از خود آغاز کنیم، سپس در محیط خانواده و بعد در جامعه به دنبال انجام این فریضه واجب الهی باشیم.
وی ادامه داد: نهی از منکر در ادارات تنها حجاب بانوان کارمند نیست، بلکه امروز گرفتن زیرمیزی‌ در برخی نهادها و یا کم‌کاری برخی کارمندان در ساعات اداری نیز می‌تواند بعنوان مصادیق منکر معرفی شده و با عاملان آن برخورد شود، باید دانست که هر حرکتی در جامعه با منکرات و معروف‌های سیاسی و اجتماعی همراه است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر شد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ تذکر لسانی وظیفه همگانی است، به عبارت دیگر این فریضه همانند نماز و روزه واجب شرعی بر عهده هر مسلمان است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: